رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال با افزایش نظارت و کنترل در اراضی ملی داخل محدوده منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ از هرگونه ساخت ‌و ساز و تصرفات غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شده است.

به گزارش خلخالیم، مهدی کسایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با افزایش نظارت و کنترل ماموران اجرایی این اداره به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده‌های قانونی روستاها و تصرفات غیرمجاز در اراضی ملی در داخل محدوده منطقه حفاظت شده آق‌داغ از ابتدای سال جاری تاکنون منجر به تشکیل هشت پرونده تخلف در این زمینه و معرفی آنها به مراجع قضایی شده است. 

او افزود: با هماهنگی بعمل آمده با رییس حوزه قضایی بخش خورش‌رستم خلخال و تشکیل گروه‌های بازدید با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی واقع در محدوده مناطق حفاظت شده و بازدیدهای منظم از منطقه حفاظت شده آق‌داغ برای جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازهای غیرقانونی در زیستگاه‌ها حساس و ییلاقات منطقه مذکور صورت گرفته و نتیجه این کار توقف هرگونه ساخت و سازهای غیرقانونی در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت این اداره است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اظهارداشت: با توجه به اهمیت منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ خلخال به‌دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، تشکیل گروه‌های مشترک و افزایش شدت برخورد با متخلفان جهت جلوگیری از ساخت‌وسازها و تصرفات غیرمجاز همچنان ادامه خواهد داشت.

کسایی گفت: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده ساخت و ساز و تصرفات غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این شهرستان، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ محیط زیست تماس و اطلاعات و گزارش خود را ارائه نمایند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f40f0

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: