رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال ۲۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد که در مقایسه با کشفیات سلاح قاچاق و غیرمجاز پارسال افزایش قابل توجهی دارد.

به گزارش خلخالیم، مهدی کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با مراقبت از مناطق حفاظت شده ،شکار ممنوع و آزاد میزان جرایم مربوط به شکار غیرمجاز وحوش در مناطق مختلف این شهرستان بمراتب کاهش یافته است.

وی به کشف و ضبط ۲ قبضه اسلحه شکاری قاچاق به همراه لاشه ۱۳ قطعه کبک در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: محیط‌بانان و اعضای یگان حفاظت محیط زیست بر اساس تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله با همکاری عوامل انتظامی و حوزه قضایی بخش خورش‌رستم موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند.

کسایی افزود: از این افراد ۲ قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی تک لول، لاشه ۱۳ قطعه کبک و مقادیری گوشت باقیمانده یک راس کل و بز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه در حال حاضر شکار حیوانات وحشی در استان ممنوع بوده و مجوزی تا اطلاع ثانوی برای شکار پرندگان صادر نمی‌شود، اظهار داشت: برای پیشگیری از اقدام به شکار وحوش گروه‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط‌بانی و گشت‌های سیار محیط‌بانان افزایش یافته است.

به گفته او ، شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده که اگر گونه شکار شده ماده باشد مبلغ ضرر و زیان به سه برابر افزایش می‌یابد که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d42c3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 


 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: