نماینده دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: شهرداری خلخال از حل مشکل ۲۰ ساله پسماند زباله این شهر عاجز مانده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، علی اسکندری روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی از بی‌اعتنایی شهرداری در اجرای طرح پسماند و راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌ها و دفن زباله‌ها در مجاورت مناطق مسکونی شهر انتقاد کرد.

او افزود: پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از پیشنهاد اجرای سایت جدید زباله‌ها ، عدم ساماندهی محل فعلی دفن زباله‌ها که سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند به معنی مسخره گرفتن مصوبات قبلی شورای سلامت و امنیت غذایی است.

وی اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست خلخال بارها علیه شهرداری در عدم ساماندهی دفن زباله‌ها اعتراض و اقدام به طرح شکایت کیفری در دادسرا کرده‌ و بر راه‌اندازی محل جدید پسماند در زمین واگذاری شده از سوی اداره منابع طبیعی به شهرداری تاکید کرده‌اند.

اسکندری گفت: در حالی که برای واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی ، کارشناسی محل ، مشاوره و مکان‌یابی محل جدید دفن زباله‌ها اعتبارات زیادی هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای راه‌اندازی این محل از سوی مرکز استان تخصیص یافته ، بهانه‌های شهرداری برای اجرا نکردن این طرح پذیرفته نیست.

نماینده دادستان خلخال همچنین تشریح کرد: در صورت ادامه بی‌توجهی دادستانی این امر را به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی کرده و بر اساس وظایف ذاتی خود با شهرداری و مسوولان ذی‌ربط برخورد خواهد کرد.

علی ملکی ، مسوول بهداشت و سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: ادامه فعالیت مراکز شست و شوی خودرو در معابر شهری و هدایت پساب این اماکن صنفی به معابر عمومی مغایر با آیین‌نامه‌های بهداشتی و عاملی برای افزایش آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی افزود: مراکز شستشوی خودروها در خلخال فاقد پروانه فعالیت از اتاق اصناف بوده و مجوزهای زیست محیطی از اداره حفاظت محیط زیست ندارند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/fa964

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: