رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ۲ شکارچی حیات وحش که اقدام به شکار کل و بز وحشی در منطقه حفاظت شده ازناو خلخال کرده بودند توسط محیط‌بانان این اداره دستگیر شدند.

به گزارش خلخالیم ،مهدی کسائی در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شکارچیان ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط کرده و شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی  تحویل شدند. 

کسائی افزود: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده است که اگر گونه شکار شده ماده باشد مبلغ ضرر و زیان به سه برابر افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: مبالغ یاده شده به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.  

منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال که بخش از منطقه بزرگ حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان است در پنج کیلومتری مرکز شهر خلخال  واقع و علاوه بر چشم‌انداز طبیعی همچون چشمه پراب، کوه ازناو ، منطقه صخره‌ای،غارهای طبیعی یکی از زیست‌گاه‌های مهم کل و بز وحشی این شهرستان محسوب می‌شود که در سالهای اخیر با افزایش اقدامات حفاظتی از سوی اداره محیط زیست جمعیت این حیوانات وحشی بطور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a202c

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: