رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از اجرای طرح آموزش چهره به چهره کوهنوردان در منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، مهدی کسایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:  محیط‌بانان در اجرای بهینه این طرح  کوهنوردان را تشویق به انجام اقداماتی همچون جمع‌آوری زباله‌های رها شده در طبیعت، پرهیز از چال کردن و مخفی کردن زباله‌ها در پشت سنگ‌ها و زیر خاک، توصیه به پرهیز از ایجاد آتش و اطمینان خاطر از خاموشی آتش مورد استفاده، پرهیز از آلوده کردن آب بویژه در سرچشمه‌ها، استفاده از راه‌های مال‌رو برای حفظ پوشش گیاهی کوهستان و خودداری از نوشتن یادگاری در صخره و سنگ‌ها در مسیر کوهنوردی می‌کنند.

وی اظهارکرد: آموزش کوهنوردان در ارائه راهکارهای حفظ کوهستان و تذکرات زیست محیطی، آشنایی با مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست  از جمله منطقه حفاظت شده آق‌داغ ، اکوتوریسم و آشنایی با پتانسیل‌ها، زیستگاه‌های رویشی و حیات وحش شاخص منطقه توسط محیط‌بانان در اجرای این طرح  به کوهنوردان ارائه می‌شود. 

کسائی افزود: وظیفه کوهنوردان در قبال استفاده‌ای که از زیبایی‌ها و طبیعت منطقه می‌کنند، سنگین‌تر از سایر افراد است.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به وسعت ۸۸ هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/be5f5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: