رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و دستگیری عامل فروش پرندگان وحشی زنده در فضای مجازی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خلخالیم، مهدی کسایی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: فردی که با ایجاد کانال تلگرامی اقدام به سفارش‌گیری و فروش کبک وحشی زنده می‌کرد با پیگیری و هوشیاری مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست خلخال شناسایی،دستگیر و به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد. 

وی اظهار کرد: با توجه به شناسایی کانال تلگرامی و کسب اطلاعات لازم از نحوه تبلیغات فروش کبک وحشی زنده در فضای مجازی خلخال، محیط بانان این اداره با هماهنگی با مقام قضایی در قالب خریدار با عامل خرید و فروش بر سر قرار حاضر و فرد متخلف را به همراه ۲ قطعه کبک وحشی در محل فروش دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند .

کسایی گفت :هر گونه اقدام به زنده گیری، خرید، عرضه  و  تبلیغات برای فروش جانوران وحشی در فضای مجازی، تحت عنوان جرایم رایانه‌ای مرتبط با محیط زیست و محتوای مجرمانه قابل بررسی و پیگرد قانونی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه پیش از این نیز این اداره خلخال موفق به شناسایی عاملان تبلیغ شکار غیر مجاز و پخش تصاویر شکار وحوش در فضای مجازی این شهرستان و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی منطقه شده است، اظهار کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های زیست محیطی از موارد ذکر شده از طریق تلفن ثابت و همراه بصورت شبانه روزی است.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با برخورداری از بیشترین وسعت مناطق حفاظت شده و شکارگاه های آزاد ، از تنوع بالای زیست محیطی و جانوری برخوردار بوده و از قطب های بزرگ جمعیت وحوش محسوب  می شود.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/ca513

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: