دادستان عمومی و انقلاب خلخال با بیان اینکه فقدان ثبات مدیریت در شهرداری و برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله عوامل مهم در افزایش معضلات زیست محیطی در این شهرستان است، گفت: وضعیت دفن زباله‌های این شهر همچنان غیر بهداشتی و خطر آفرین است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، آرش جعفری  در حاشیه بازدید از محل دفن زباله افزود:تغییر زودهنگام و مدام شهرداران و برخی از دستگاه های اجرایی عضو کارگروه مدیریت پسماند خلخال موجب شده تا هیچ کدام از مصوبات این کارگروه عملیاتی نشده و هرروز بر معضلات زیست محیطی در بحث  دفن غیر بهداشتی زباله های این شهر افزوده شود .

وی اظهار داشت :  نباید تغییر مدیریت در شهرداری و یا دستگاه های اجرایی موجب غفلت مدیران جدید روی کار امده از انجام وظایف ذاتی و قانونی خود دربحث پوشش بهداشتی زباله های انباشته شده در محل دفن زباله های شهر خلخال و در معرض خطر قراردادن سلامتی شهروندان این شهر شود .

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: محل فعلی دفن زباله های این شهر بهداشت عمومی را تهدید می کند و در صورت ادامه بی توجهی مسئولان متولی به ان وهمچنین عدم اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ، موضوع از مجرای قانون پیگیری خواهد شد.

وی گفت : در حالی که انباشت و نگهداری هزاران تن زباله رو باز در جوار اماکن مسکونی و بیمارستان خلخال سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته ، شهرداری ،محیط زیست و بهداشت محیط همچنان در انجام وظیفه قانونی خود در مدیریت پسماند ،جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها و تلاش برای پوشش روزانه زباله ها با خاک و همچنین ارایه گزارش بازدید های هفتگی ازاین محل خطرساز برای سلامتی مردم به دادستانی کوتاهی می کنند .

جعفری با بیان اینکه شهرداری خلخال باید دو برنامه کوتاه و بلند مدت خود را برای مدیریت پسماند این شهر ارایه و عملیاتی کند اظهار داشت:صرف بکارگیری چند دستگاه ماشین الات راه سازی برای پوشش زباله ها در زمان  بازدید مسوولین اجرایی و قضایی شهرستان از این محل از سوی شهرداری راه کار حل معضل اجتماعی و ریشه دار پسماند خلخال نیست .

دادستان خلخال اظهار داشت: شهرداری خلخال در کنار پوشش روزانه و لایه به لایه زباله ها ،نسبت به جمع اوری شیرابه حاصل از انباشت زباله ها در این محل برای پیشگیری از الودگی های زیست محیطی سریعا اقدام و همچنین نسبت به حصار کشی محل اقدام کند.

وی گفت :هم اکنون این محل تبدیل به محل تجمع انواع حیوانات وحشی و وناقل بیماری شده ،و بوی متعفن زباله های روباز رها شده در محل موجب افزایش شیوع انواع بیماری های تنفسی در بین شهروندان بویژه کودکان و سالمندان خواهد شد .

دادستان عمومی و انقلاب خلخال بیان کرد: شیرآبه انباشت هزاران تن زباله علاوه بر آلودگی آب رودخانه هروچای در پایین دست محل دفن زباله ها آب سفره های زیر زمینی را نیز آلوده کرده است.

وی با اشاره به اعتبارات قابل توجه هزیه شده برای مطالعه محل جدید دفن زباله های شهر خلخال گفت: شهردار خلخال نسبت به آماده سازی سایت جدید دفن زباله های شهر که اعتباری  نیز در گذشته از سوی مرکز استان برای اجرای این طرح لحاظ شده کوتاهی می کند.

دادستان خلخال تشریح کرد: در صورت نداشتن توجیه اقتصادی محل جدید انتخاب شده برای محل پسماند جدید این شهر شهرداری خلخال می تواند با انتخاب محل دیگری نسبت به رفع همیشگی معصل پسماند زباله این شهر اقدام کند .

جعفری اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع از جمله دانشکده علوم پزشکی و محیط زیست شهرستان نیز انتظار می رود در بازرسی محل دفن فعلی زباله های شهر و اطلاع رسانی عمومی از وضعیت تهدید علیه بهداشت عمومی این محل مردم را آگاه کنند.

در این بازدید که شهردار خلخال ومسوولین عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان حضور داشتند سرپرست فرمانداری خلخال نیز گفت: رها سازی هزاران تن زباله روباز در مجاورت مناطق مسکونی این شهر سلامتی شهروندان را به شدت تهدید می کند.

سید جواد یحیی زاده  افزود: پس از گذشت سال ها از پیشنهاد طرح راه اندازی سایت جدید دفن زباله های شهر و تاکید بر تسریع در این کار در جلسات مختلف شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال در محلی دور از این شهر ، شهرداری خلخال همچنان در راه اندازی این محل و انتقال زباله ها تعلل می کند.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با بیان اینکه بحث راه اندازی محل جدید پسماند شهر خلخال از ۲۰ سال پیش در جلسات مختلف کارگروه مدیریت پسماند و همچنین شورای سلامت وامنیت غذایی و حتی شورای تامین این شهرستان طرح ولی تا کنون همه اقدامات بی نتیجه بوده است گفت: هم اکنون روزانه ۷۰ تن زباله به محل دفن زباله ها در مجاورت بیمارستان و مناطق مسکونی این شهر انتقال یافته و عاری از پوشش خاک نگهداری می شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/df543

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
  

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: