سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری ۲ شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرقانونی در این شهرستان کرده بودند خبر داد.

 

به گزارش خلخالیم به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران  پاسگاه های محیط بانی برندق از توابع بخش خورش رستم و لرد از توابع بخش شاهرود خلخال با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ  این شهرستان موفق شدند این شکارجیان متخلف  را حین شکار در زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده دستگیر کنند.

او افزود: از متخلفانی که اقدام به شکار غیر قانونی در فصل ممنونه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان کرده بودند ۲ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، یک عدد فشنگ چهار پاره مخصوص کشتن چارپایان ، ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه ۲ قطعه کبک چیل و لاشه ۲ قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال  گفت : یکی از متخلفین حین شکار شبانه کبک چیل با اسلحه غیرمجاز توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد در بخش شاهرود دستگیر شده است و هر ۲متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم  قضایی  شهرستان تحویل خواهند شد.

کسایی افزود : شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر سر خرگوش را چهار میلیون و پانصد هزار ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریزمی گردد.  

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: