رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و معرفی عاملان ایجاد حریق در اراضی ملی و حفاظت شده این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خلخالیم، مهدی کسایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش وپیگیری محیط‌بانان منطقه و همچنین همکاری مردم افرادی که در ایجاد آتش‌سوزی عمدی در اراضی ملی و حفاظت شده آق‌داغ مقصر بودند، شناسایی و به مقامات حوزه قضایی بخش خورش‌رستم این شهرستان معرفی شدند.

وی اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خلخال و جمعی از اهالی روستای ایسبو (سفیدآب) واقع در بخش خورش‌رستم خلخال آتش‌سوزی ۱۰ هکتاری اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق‌داغ را مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق اطراف جلوگیری کردند.

کسایی گفت: وفور علوفه به دلیل پربار بودن بهار و بارندگی‌های مناسب امسال نگرانی از وقوع حوادث آتش‌سوزی در مراتع و چراگاه‌های حیات وحش را افزایش داده است.

او افزود: برخی از مسافران و چوپانان محلی نیز بدون رعایت جوانب احتیاط آتش روشن کرده و به دلیل ناتوانی در کنترل و مهار آن زمینه گسترش آتش‌سوزی و از بین رفتن مراتع را فراهم می‌کنند.

وی همچنین اظهارداشت: همکاری مردم در پرهیز از روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی باشد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به وسعت ۸۸ هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ac472

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: