رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و معرفی عامل ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی و حفاظت شده این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خلخالیم مهدی کسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد با تلاش و هوشیاری محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی روستای لرد از توابع بخش شاهرود هنگام ایجاد آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده آق‌داغ شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

او گفت: این فرد به دلایل واهی مشغول ایجاد حریق در مراتع و پوشش جنگلی درختان قد کوتاه ارس و بنه در  اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق‌داغ در بخش شاهرود بود.

وی اظهارداشت: پیش از این نیز با تلاش و پیگیری محیط‌بانان منطقه و همچنین همکاری مردم افرادی که در ایجاد آتش‌سوزی عمدی در اراضی ملی و حفاظت شده آق‌داغ در حوالی روستای سفیداب از توابع بخش خورش‌رستم خلخال مقصر بودند، شناسایی و به مقامات حوزه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از حریق‌های احتمالی در منطقه تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تشکیل و پایش و بررسی مناطق جهت جلوگیری از آتش‌سوزی را در اولویت قرار داده که امسال طی چهار عملیات اطفای حریق در منطقه حفاظت شده آق‌داغ، اتفاقات آتش‌سوزی با هوشیاری محیط‌بانان منطقه مهار و از گسترش شعله‌های آتش به اطراف جلوگیری شده است.

کسایی همکاری مردم در پرهیز روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن را گام مهمی در حفظ محیط زیست و پیشگیری در عدم وقوع آتش‌سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی ذکر کرد.

وی گفت: وفور علوفه به دلیل پربار بودن بهار و بارندگی‌های مناسب امسال نگرانی از وقوع حوادث آتش‌سوزی در مراتع و چراگاه‌های حیات وحش را افزایش داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اظهارکرد: سهل‌انگاری برخی از مردم ، مسافران و چوپانان محلی نیز در روشن کردن آتش بدون رعایت جوانب احتیاط و ناتوانی در کنترل و مهار آن زمینه گسترش آتش‌سوزی و از بین رفتن مراتع را فراهم می‌کند.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/f7f15

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: