اداره کل محیط زیست استان اردبیل طی اطلاعیه‌ای از کشاورزان منطقه خواست برای حفظ بقایای گیاهی از آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت محصول از سطح مزارع خودداری کنند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو تعدادی از کشاورزان استان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می‌کنند که این اقدام علاوه بر از بین رفتن میکروارگانیسم‌های زنده خاک، مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده باعث آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

برای همین از کشاورزان خواسته می‌شود جهت حفظ خاک، تولید محصولات بیشتر و حفظ محیط زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود بویژه در محدوده شهری و سکونت‌گاه‌ها جدا خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست، سوزاندن کاه و کلش جرم محسوب شده و متخلفین به دلیل تهدید بهداشت عمومی و آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به مردم و دوستداران محیط زیست توصیه شده در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/db9de

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: