رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری شکارچی متخلف کبک چیل از پرندگان نادر منطقه خلخال خبر داد.

مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی سوسهاب  خلخال با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق‌داغ در بخش مرکزی این  شهرستان موفق شدند یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار کبک‌های چیل در زیستگاه‌های حساس این مناطق کرده بود را دستگیر کنند.

او گفت: از این فرد متخلف یک قبضه اسلحه شکاری و ۶ تیر فشنگ و لاشه پنج قطعه کبک چیل به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: پرونده شکارچی متخلف و فرد غارتگر حیات وحش که در فصل ممنوعه شکار و همچنین در محل منطقه حفاظت شده اقدام به شکار پرنده نادر کبک چیل کرده بود، پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی شهرستان تحویل خواهد شد.

او افزود: منطقه حفاظت شده آق‌داغ زیستگاه انواع پرندگان نادر شکاری همچون کبک چیل است و موفقیت محیط‌بانان در اجرای ماموریت‌های گشت و کنترل شبانه و روزانه مانع از دستیابی  شکارچیان متخلف به اهداف شکار پرندگان وحوش این منطقه می‌شود.

کسایی با اشاره به تعامل مناسب محیط‌بانان این اداره با عوامل نیروی انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش نمایند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d0bf5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: