نماینده و راهبر بنیاد علوی در منطقه شمال کشور گفت: این نهاد بیش از هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم استان اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، محسن نیک‌نفس روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری بنیاد علوی در مناطق محروم و روستایی خلخال افزود: این بنیاد در نظر دارد برای محرومیت‌زدایی از ۲ شهرستان محروم خلخال و گرمی در استان اردبیل در بخش‌های مختلف کشاورزی ، دامداری ، صعنت و ایجاد اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کند.

وی اظهار داشت: از مجموع یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان گرمی و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خلخال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گفته وی، لازم است در اجرای پروژه‌های مشارکتی تفکیک کار بین بخش دولتی و بنیاد علوی انجام شده تا روند امور تسریع و تمام اعتبارات اختصاص یافته، جذب شود.

وی با بیان اینکه تحقق الگوی جامع توسعه در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد و شهرستان خلخال به عنوان یکی از ۲۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است ، اضافه کرد: ماموریت اصلی این بنیاد توانمندسازی شهرستان‌های محروم در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی ، آموزشی، سلامت و زیرساخت‌های عمرانی است.

وی گفت: مقدمات کار از جمله انجام مراحل اداری برای اجرای طرح‌های عمرانی ،اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان خلخال در فصل زمستان انجام و با شروع فصل کاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی بنیاد علوی کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۰ استان را آغاز کرده است، اظهارداشت: تاکنون بیش از سه هزار هکتار مزرعه گیاهان دارویی در این استان‌ها ایجاد شده است.

نیک‌نفس تشریح کرد: بنیاد علوی همچنین اقدام به اصلاح نژاد دام در سطح ۹۰ هزار راس دام سبک و تعهد قابل توجهی دام سنگین در ۱۲ منطقه کشور کرده و با توجه به استعداد خلخال از لحاظ دامداری و ارتفاع مناسب از سطح دریا قصد دارد این طرح را در این شهرستان اجرا کند.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی کشت و توسعه گیاهان دارویی در شهرستان گرمی را در سطح ۲۰۰ هکتار امسال آغاز کرده و این میزان را به ۷۰۰ هکتار افزایش خواهد داد، افزود: انتظار از استاندار و مسوولان مشارکت ۵۰ درصدی دولت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده در مقابل سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی این نهاد است. 

وی همچنین با اشاره به تجربه موفق بنیاد علوی در کاهش بیکاری در مناطقی که اقدام به سرمایه‌گذاری اقتصادی کرده است، گفت: سرمایه‌گذاری در شهرستان قلعه گنج استان کرمان منجر به کاهش نرخ بیکاری از ۲۷ درصد به ۶ درصد شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bde3c

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: