فرماندار خلخال گفت: حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان این شهرستان در سال جهش تولید در دستور کار فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا فریدون بابایی روز یکشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خلخال افزود: حل مشکلات مالی از جمله ارائه تسهیلات موردنیاز و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای تولیدی برنامه‌هایی است که ستاد تسهیل شهرستان در سال جاری آن را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات ناشی از کرونا در جامعه بسیاری از واحدهای تولیدی موجود در شهر صنعتی این شهرستان فعال هستند، اظهارداشت: هرگونه حمایت و کمکی که واحدهای صنعتی نیاز داشته باشند در راستای ایجاد اشتغال ، رونق تولید و جهش تولید انجام خواهیم داد.

او گفت: با حمایت از مجریان طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا ، امکان راه‌اندازی دوباره چند واحد بزرگ صنعتی راکد در این شهرستان در سال گذشته فراهم شد و امسال نیز برای راه‌اندازی دوباره  واحدهای راکد و نیمه‌فعال تلاش خواهد شد.

او افزود: در سال گذشته با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و رفع موانع تولید، پنج واحد مرغداری راکد و چند واحد صنعتی تعطیل شده در شهرک صنعتی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند.

به گفته وی، از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل است که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید تلاش می‌شود.

بابایی گفت: با وجود اعلام حمایت از برخی صاحبان و سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی راکد و بی‌رغبتی آنها به ادامه فعالیت اقتصادی در این شهرستان انتظار از مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف واحدهای راکد رها شده و زمینه‌سازی برای واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران جدید است.

او افزود: در حالی که تنها ۶ واحد صنعتی از مجموع واحدهای راکد شهرک صنعتی خلخال دارای سند مالکیت هستند، سایر صاحبان واحدهای فاقد سند مالکیت نیز از واگذاری محل کار تعطیل شده خود به سرمایه‌گذاران جدید بصورت استیجاری و یا ملکی خودداری می‌کنند.

بابایی اظهارداشت: این در حالی است که برغم افزایش تقاضا برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید همراه با محدودیت زمین در تنها شهرک صنعتی ۲۶ هکتاری این شهرستان در حال حاضر ۶۰ درصد از زمین‌های موجود شهرک در اختیار واحدهای راکد و تعطیل شده ،قرار دارد.

 

khalkhalim.com/ba25f

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: