رییس دادگستری خلخال گفت:دستگاه قضایی این شهرستان برای سلامت انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم وتخلفات انتخاباتی با تمام توان تلاش می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی نباتی  روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خلخال افزود: هرگونه تبلیغات زودهنگام داوطلبان این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ممنوع بوده و با توجه به واقع شدن در شرایط کرونایی، فعالیت در این زمینه علاوه بر تخلف و جرم انتخاباتی به عنوان جرم در تشدید بیماری کرونا نیز تلقی خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزدهای انتخاباتی فراهم باشد لذا نباید اجازه داده شود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه خاص و یا با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و شهری به‌ویژه امکانات شهرداری‌ها به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی استفاده شود.

رییس دادگستری خلخال اضافه کرد: دستگاه قضایی این شهرستان در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادها با هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی زودتر از موعد اعم از تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: انتظار از اعضای هیات های اجرایی و نظارتی اقدام لازم و به موقع برای ارایه راه‌کارهای متناسب با شرایط کرونایی جامعه برای معرفی و تبلیغات داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت حضور پرشور مردم و برگزاری انتخابات پررنگ در این شهرستان است.

 رییس دادگستری خلخال از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت و وقت قبلی رسیدگی می‌شود .

نباتی هیات‌های اجرایی و نظارت خلخال را به رعایت قوانین مربوط به انتخابات فرا خواند و گفت: با افرادی که به هر عنوان در روند برگزاری سالم انتخابات اخلال و شبهه ایجاد کنند برخورد قانونی و کیفری خواهد شد.

رییس دادگستری خلخال اظهار کرد: استفاده از خودرو و یا هرگونه امکانات دولتی و واموال عمومی برای امور تبلیغی انتخاباتی ممنوع  بوده و علاوه بر جرایمی از قبیل انفصال  از خدمات دولتی افراد متخلف و قانون‌شکن به جزای شلاق و حبس نیز محکوم  خواهند شد.

او با هشدار به مدیران گروه‌ها و کانال‌های مجازی اظهار کرد: درج هرگونه مطالب مجرمانه از جمله تخریب افراد با هر عنوان در این گروه‌ها و کانال‌ها متوجه مدیران بوده و آنها جوابگوی مطالب مجرمانه خواهند بود.

انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e3d28

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: