عملیات تخریب و بازسازی مسجد تاریخی روستای خمس شهرستان خلخال با دستور قضایی متوقف شد.

به گزارش خلخالیم دادستان عمومی و انقلاب خلخال در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: این اقدام بدنبال اعتراض و شکایت مردمی صورت گرفته است.

آرش جعفری اظهارکرد: اقدام به تخریب مسجد تاریخی خمس کوتاهی در حفظ و نگهداری آثار ملی منطقه و تعرض به آن بوده و در صورتی که در پرونده قضایی تشکیل شده این امر اثبات شود قطعا با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او بیان کرد: اقدام برای تخریب و بازسازی اماکن تاریخی و ملی به ثبت رسیده شهرستان نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مبادی مربوطه و همچنین بکارگیری روش‌های خاص باستان‌شناسی است و این مهم در مورد مسجد خمس رعایت نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز به ایرنا گفت: تخریب و بازسازی مسجد تاریخی روستای خمس این شهرستان خلاف مقررات صورت گرفته است.

علی درویشی افزود: تصمیم در این زمینه از سوی اعضای هیات امنای مسجد خمس و برخلاف مقررات مربوط به اصول فنی و رعایت طرح مرمتی و بدون توجه به خواسته‌های اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خلخال صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: در اولین فرصت و با دریافت گزارش مربوط به تخریب مسجد جامع خمس از سوی هیات امنا این مسجد، کارشناسان میراث فرهنگی با حضور به موقع در محل نسبت به توقف و تعطیلی عملیات تخریب این مکان تاریخی اقدام کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: افرادی که در این خصوص و به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز اقدام به تخریب مسجد کرده‌اند با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی این موضوع تشکیل و هم‌اکنون در حال رسیدگی در دادسرای خلخال است، افزود: از دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان جهت پیگیری بموقع موضوع  وپیشگیری از ادامه تخریب مسجد تاریخی خمس  تقدیر می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a4d2a

مطالب مرتبط :

مرمت مسجد جامع خمس با نظارت اداره میراث فرهنگی

تأملی بر نحوه مرمت مسجد جامع روستای خمس

مشارکت اهالی خمس برای مرمت مسجد تاریخی جامع روستا

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: