دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: ۸۰ درصد زندانیان خلخال محکومان جرایم کیفری مربوط به مواد مخدر و سرقت هستند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، آرش جعفری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اظهارکرد: زندانیان مربوط به پرونده‌های مواد مخدر زندان خلخال رتبه دوم جرایم کیفری این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه جرایم مربوط به سرقت رتبه اول جرایم کیفری این شهرستان را در اختیار دارند، افزود: ۲۰ درصد از مجرمان و زندانیان پرونده‌های سرقت زندان خلخال نیز بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با جرایم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در ارتباط هستند.

دادستان خلخال گفت: با توجه به شگردهای بکار گرفته شده برای تهیه و توزیع مواد مخدر از سوی فعالان در این زمینه بنظر می‌رسد که راهکارهای سنتی بکار گرفته شده برای مبارزه با مواد مخدر با توجه به استفاده دشمنان از فضای مجازی و سایر برنامه‌ها برای به دام انداختن جوانان در دام اعتیاد بی‌نتیجه است.

وی با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد در خلخال اظهارکرد: سرقت رتبه اول جرایم کیفری را به خود اختصاص داده و منشاء بیش از ۹۰ درصد از عوامل سرقت نیز اعتیاد به مواد مخدر و رفع نیاز روزانه تهیه مواد افیونی از سوی سارقان معتاد می‌باشد.

وی افزود: استفاده از مرخصی حق همه زندانیان بوده که این قانون شامل زندانیان مواد مخدر نیز می‌شود و در حالی که نمی‌توان از دادن مرخصی به زندانیان مواد مخدر ممانعت کرد، استفاده از مرخصی توسط معتادان متجاهر موجب افزایش سرقت شده است.

دادستان خلخال با بیان اینکه نوع نگاه به یک معتاد در جامعه باید تغییر یافته و آحاد مختلف جامعه باید برای پذیرش معتادان بهبود یافته در جامعه تلاش کنند، اظهارکرد: فعالیت یک کمپ اقامتی و بهبود و ترک اعتیاد معتادان در این شهرستان کافی نیست.

وی همچنین با اشاره به تنوع مواد مخدر صنعتی در بازار و افزایش قدرت توهم‌زایی موادمخدر جدید افزود: با افزایش تنوع مواد مخدر صنعتی میزان فروش و قاچاق این مواد در عطاری‌ها نیز بطور قابل توجهی افزایش یافته و جلوگیری از این روند نیازمند مراقبت و کنترل بیشتر این اماکن صنفی از سوی واحدهای نظارتی و برخورد با عطاری‌های متخلف و قانون‌شکن است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b5158

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: