متاسفانه مدتی است که در سطح شهر شاهد ویراژ موتورسوارانی هستیم که از این وسیله نقلیه استفاده‌های نامتعارفی کرده و حقوق سایر شهروندان را تضییع کرده و موجبات ایجاد صدمات جانی و مالی به سایرین می‌شوند؛ معضلی که به هر طریق ممکن و توسط متولیان آن باید راهکاری در جهت کنترل این ناهنجاری‌ها پیاده سازی شود. معضلی که برای حل ریشه‌ای آن درخواست می‌شود دادستان محترم بعنوان مدعی العموم به این قضیه ورود نموده و به کنترل شرایط کمک نمایند.

در طی چند ماه گذشته شاهد فوت و جرح همشهریان به واسطه تصادف موتور سیکلت در خیابان اصلی شهر بوده‌ایم. موتور سوارانی که بعضاً پلاک موتور سیکلت را مخدوش کرده و حتی به سن قانونی دریافت گواهینامه رانندگی نرسیده‌اند و باعث می‌شوند هم خود و هم سایر شهرندان دچار آسیب‌های جبران ناپذیر شوند که نمونه اخیر آن طی روزهای گذشته تصادف در حوالی داروخانه دکتر صالحی بود که منجر به فوت هم راکب موتور سیکلت و هم عابر پیاده شد.

کنترل شرایط موجود نیازمند اراده همزمان شهروندان و دستگاه‌های متولی است. شهروندانی که باید قوانین راهنمایی و رانندگی و اصول حقوق شهروندی را رعایت کنند و متولیانی که باید با هنجار شکنان برخورد کنند.

تعدادی از شهروندان گرامی با ارسال پیام و تماس با تحریریه خلخالیم، ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور در توقیف و جریمه هنجار شکنان سطح شهر از هر گونه طرح ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر خلخال اعم از موتورسیکت و اتومبیل‌های غیرمتعارف اعلام حمایت کردند.

شهروندی در گفتگو با خلخالیم اظهار کرد: متاسفانه برخی جوانان خیابان‌های شهر را با پیست‌های موتور سواری و اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته اند و شب و روز هم نمی شناسند و نصفه‌های شب با صداهای ناهنجار موجب آزار و رنجش سایر شهروندان می‌شوند. روزها هم با حرکات مارپیج و عدم رعایت حق تقدم، معابر اصلی و خیابان‌های شهر را برای اکثر عابران مخصوصا افراد سالخورده و ناتوان پر ریسک و نا امن کرده اند.

سخن پایانی اینکه در حال حاضر تعداد معدودی راکب موتور سیکلت و بعضاً خودرو نامتعارف آسایش و راحتی شهروندان را دچار مخاطره کرده‌اند و همشهریان از هر گونه طرح در جهت مقابله با هنجارشکنان و ساماندهی وضعیت موجود استقبال و حمایت می‌کنند.

مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e8da4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: