رپیس دادگستری خلخال گفت: مراجع قضایی ضمن همکاری با رسانه های رسمی از خبرنگاران نیز حمایت می کنند

به گزارش خلخالیم علی نباتی در نشستی با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: نقش رسانه و خبرنگار در اطلاع رسانی اخبار صحیح بسیار پررنگ بوده و لازم است رسانه‌های رسمی به فضای مجازی  نیز ورود کنند و اخبار مهم  و واقعیت‌ها را بیان کنند.

وی افزود : مطالب منتشر شده لازم است که با دلیل و مستندات باشد و اصحاب رسانه و گردانندگان برخی صفحات فضای مجازی باید از انتشار مطالب بی اساس و پایه خودداری کنند.

نباتی گفت: در بحث مربوط به سرقت و تأمین امنیت، بسیاری از سازمان‌ها دخیل هستند؛ ادارات و ارگانها برای جلوگیری از سرقت حتما باید اقدامات حفاظتی و فیزیکی را با جدیت اجرا کنند.

وی به ارتباط سرقت های خرد با وضعیت معیشتی مردم هم اشاره کرد و افزود : نبود اشتغال، از دست دادن شغل و وضعیت اقتصادی موجود، از علل سرقت های خرد در سطح شهرستان است.

نباتی گفت: روسای بانک‌های عامل موظف هستند در بحث اشتغال و تولید، طبق مقررات، از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت کنند، در این خصوص دادستانی پیگیر موضوع خواهد بود در صورت مشاهده هر گونه کارشکنی، موارد گزارش و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

آرش جعفری دادستان شهرستان خلخال هم در این نشست گفت: رسانه برترین پل بین مردم و دستگاه قضا بوده که در صورت رعایت اصل صداقت و  حقیقت به  موفقترین رسانه تبدیل خواهدشد.

وی افزود: خبرنگار و رسانه باید با دلیل و مستند مطالب را اطلاع رسانی کند و دقت در انتشار مطالب خیلی مهم است چرا که مطالبی هم است که تکذیب خبر هم نمی تواند ضررهای انتشار آنرا جبران کند.

جعفری گفت: ما از نقدهای سازنده استقبال می کنیم به شرطی که دلسوزانه و دارای راهکار باشند.

وی افزود: زیر ساخت های پیشگری از جرم و سرقت باید توسط ارگان‌های مربوطه تامین شود و برای آسیب شناسی جرم، نیازمند توجه رسانه به مقوله های پیشگیری هستیم.

دادستان خلخال تصریح کرد : برای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا درصدی از زندانیان با قرار وثیقه در مرخصی بوده و اینکه برخی از سرقت ها به این زندانیان نسبت داده می شود شایعه است.

جعفری گفت: سارقین درب های آلومینیومی مزار شهدا هم به جد پیگیری می شود؛ برای جلوگیری از این سرقت ها نیاز است متولیان آرامستان و مزار شهدا در بحث امنیت و روشنایی اقدامات لازم را انجام داده و مراتب را به مراجع قضایی گزارش دهند.

 

خبرنگار: محمدعلی کریمی

انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/be4ce

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: