فرماندار خلخال گفت: وضعیت این شهرستان از لحاظ کرونا هم‌اکنون نارنجی بوده و خودروهای غیربومی حق ورود از هیچ یک جاده‌های اصلی ، فرعی ، روستایی و مبادی ورودی به این شهرستان را ندارند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا افزود: رانندگان خودروهایی که بدون توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه زیستی خلخال اقدام به ورود به این شهرستان کنند، علاوه بر اعمال جریمه پنج میلیون ریال در حق آنها از سوی عوامل انتظامی و راهور به مقصد خود بازگردانده شده و از ورود آنها به این منطقه به شدت جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد ابتلا به بیماری کرونا و همچنین افزایش شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خلخال نگران‌کننده است، اظهارداشت: روش‌های جدیدی برای پیشگیری از شیوع کرونا استفاده شده و وظایف کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه زیستی بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه دور جدیدی از اعمال محدودیت‌های اجتماعی از جمله کاهش اعضای جلسات اداری ،تعطیلی و توقف فعالیت واحدهای صنفی سطح ۳ و۴ در این شهرستان از امروز اجرا می‌شود، گفت: از این پس اختیار پلمب واحدهای صنفی متخلف به عهده قرارگاه زیستی شهرستان بوده و پلمب واحدهای صنفی بی‌توجه به مواد پیشگیرانه از کرونا بدون تذکر قبلی و با مشاهده اولین تخلف به عنوان تهدید علیه بهداشت تلقی و محل کسب تعطیل و پلمب شده و تا زمان تصمیم جدید از سوی این ستاد هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حق فک پلمب را نخواهند داشت.

رییس ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال اظهارداشت: اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا همانند دستورات شورای عالی امنیت ملی برای همه مسوولان قابلیت اجرایی داشته و بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونای کشور اختیارات فرمانداران نیز در اعمال محدودیت‌های اجتماعی افزایش یافته و در صورت نیاز ناچار به افزایش محدودیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواهیم شد.

او افزود: ضعف عملکرد در خصوص کرونا از سوی برخی مسوولان دست‌اندرکار این مسوولیت به سر آمده و علاوه بر سلب مسوولیت‌های واگذار شده طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونای با مدیران و مسوولان ضعیف در انجام وظایف محوله برخورد خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: نام این شهرستان بلحاظ بالا بودن میانگین سنی جمعیت آن در لیست شهرستان‌های بسیار آسیب‌پذیر کشور از لحاط بیماری کرونا بوده و برای پیشگیری از روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن مجبور به اعمال محدویت‌های بیشتر هستیم.

وی به آماده‌باش همه اعضای ستاد قرارگاه زیستی و سازمان‌های امدادی و عملیاتی اشاره کرد و افزود: تمام محدودیت‌ها با هدف مدیریت و پیشگیری از گسترش شیوع کرونا مصوب شده و در صورت ساده‌انگاری یا بی‌توجهی ممکن است با فاجعه بزرگ و خسارت‌های سنگین مالی و جانی برای مرم منطقه  روبرو شویم.

وی تشریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را برای مصون ماندن از این بیماری مهلک رعایت کنند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c2b45

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: