رییس دانشکده علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: آمار مبتلایان و شمار جان‌باختگان مبتلایان کرونا در این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش  خلخالیم به نقل از ایرنا ، دکتر محمد مهرتک جمعه شب در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: اقدامات صورت گرفته و تشدید برخورد با تخلفات صنفی و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید در کاهش نزولی آمار ابتلا به ویروس کرونا و فوتی‌های آن بسیار موثر بوده است.

وی اظهارداشت: در ابتدای هفته جاری بستری‌های کرونایی بیمارستان امام خمینی خلخال ۲۰ نفر بود که این تعداد هم‌اکنون به ۱۶ نفر کاهش یافته و با ادامه این روند انتظار می‌رود این رقم در کوتاه مدت به عدد یک رقمی کاهش یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ تخت در بیمارستان خلخال آماده شده ولی با توجه به روند نزولی ابتلا به کرونا در این شهرستان نیازی به افزایش تخت و یا راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان نخواهد بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت : راه‌کارهای پیشنهادی برای توقف برگزاری مراسم تدفین و تجمعات این مراسم در آرامستان‌ها تاکنون کارساز نبوده و استفاده از نیروی قهریه برای توقف آن پیشنهاد می‌شود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه حضور همراهان بیماران کرونایی در بیمارستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی باید از نیروی انسانی موجود خود برای مراقبت از بیماران کرونایی استفاده کند.

فریدون بایایی با بیان اینکه انجام هرگونه سفر از سوی کارکنان دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان خلخال می‌تواند عامل انتشار و انتقال ویروس کرونا باشد، افزود: تاکید بر این است که دانشکده علوم پزشکی از سفرهای کادر درمانی و پزشکان غیر بومی در  ۱۵ روز آینده پرهیز کند.

وی  با توصیه به مردم جهت استفاده از خودروهای عمومی جهت انجام سفرهای ضروری خود به مقاصد مختلف کشور گفت: صدور برگ تردد از طرف فرمانداری خلخال برای دارندگان خودروهایی که مسافرت ضروری دارند مانع از اعمال جرایم از سوی دوربین‌های هوشمند ترافیکی در طول مسیر مسافرت نخواهد شد.

رییس ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال با بیان اینکه حداکثر افراد شرکت‌کننده در مراسم تدفین در خلخال ۵۰ نفر از افراد درجه یک متوفی می‌باشد، اظهارداشت: با توجه به آگاهی آحاد جامعه از پیامدهای برگزاری مراسم تدفین  از این پس صاحب برگزاری این گونه مراسم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به عنوان عامل انتشار ویروس کرونا به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از فردا صنوف سطح ۳ و ۴ تعطیل و اجازه فعالیت واحدهای صنفی سطح ۱ و ۲ نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، افزود: تعطیل نشدن این واحدها به معنی آزادی عمل مطلق آنها نبوده و هر واحدی که حتی برای یک بار به این پروتکل‌ها بی‌توجهی کند بدون هرگونه اخطار و تذکر قبلی پلمب خواهد شد.

فرماندار خلخال اظهارداشت: باشگاه‌های ورزشی و صنوف تعیین شده از فردا به مدت ۲ هفته تعطیل بوده و  اداره ورزش و جوانان و شورای اصناف برای جلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی و شبانه این اماکن، موظف به نصب برچسبی با عنوان " این واحد به مدت ۲ هفته تعطیل است "در سردرب این اماکن هستند. 

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: