معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کوید 19 در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خلخالیم، پرویز وکیلی در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال با اشاره به کاهش تعداد بستری‎‎‎‎‎‎‎‎‎های هفتگی کرونا در بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: سه مرحله غربالگری عمومی جمعیت، همزمان با کل کشور به‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎صورت تلفنی و حضوری انجام گرفته و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 10 هزار نفر مشکوک به بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کردند که در مجموع هزار و 99 بیمار بستری شدند که 45.1 درصد این افراد را مردان و 54.9 درصد را زنان تشکیل می‎‎‎‎‎دهند ولی فوتی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ناشی از کرونا در بین مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

وکیلی گفت: همزمان با سیر نزولی کرونا آمار مراجعین به بیمارستان بطور چشمگیری کاهش یافته‎‎ و این شهرستان پیک چهارم را با کمترین تلفات پشت سر‎‎‎‎‎‎گذاشته است.

وی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی از اوایل آذرماه سال 99 تاکنون 15 هزار تست رپید کرونا در بین افراد مشکوک به کرونا صورت گرفته که 16 درصد مثبت ارزیابی شده است.

وکیلی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی خلخال توانایی تزریق روزانه 700 دوز واکسن به افراد واجد شرایط را دارد گفت: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون از 22 بهمن سال گذشته تا کنون به افراد پرخطر از جمله کارکنان دانشکده علوم پزشکی، معلولین ذهنی، افراد بالای 80 سال و جانبازان بالای 50 درصد تزریق شده و از هفته آینده نیز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز می‎‎‎‎‎شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از چهار نوع واکسن روسی، چینی، هندی و کره‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای خوشبختانه هیچ‎‎‎‎‎‎‎‎‎گونه عوارض جانبی از سوی دریافت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنندگان گزارش نشده است.

لازم به ذکر است که دانشکده علوم پزشکی خلخال جزو سه دانشکده برتر کشور در زمینه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا است.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/d3c09

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: