معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال از عموم شهروندان دعوت کرد با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مانع ورود خلخال به شرایط بدتر کرونایی شوند

پرویز وکیلی در گفتگو با خبرنگار خلخالیم گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان خلخال زرد است، طی هفته گذشته مراجعین سرپایی کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان روند صعودی داشت و از دهم تیرماه آمار ابتلا به کرونا و بستری‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ناشی از آن در بیمارستان خلخال افزایش یافت که مهمترین علت آن تجمعات مربوط به انتخابات، مراسم عروسی، جابجایی و مسافرت‎‎‎‎‎‎‎های تابستانی باشد.

وی اظهار کرد: با افزایش ابتلا به کرونا ناشی از افزایش سفرهای تابستانی و ورود گردشگران از استان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های درگیر با کرونای جهش یافته دلتا پیش‎‎‎‎‎بینی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود طی روزهای آتی در صورت عدم رعایت از سوی شهروندان، خلخال در وضعیت نارنجی و با تداوم آن در وضعیت قرمز قرار گیرد.

وی همچنین با گلایه از کاهش رعایت پروتکل‎‎‎‎‎‎‎های بهداشتی از سوی مردم و درگیری 22 استان کشور و تداوم سفرهای تابستانی گفت: پیشگیری از پیک پنجم کرونا در این شهرستان خلخال نیازمند اخذ تصمیمات در زمینه محدود کردن سفرها و نظارت بر اماکن گردشگری است و تجمعات است 

 

روند اجرای واکسیناسیون در خلخال

وکیلی در خصوص روند اجرای واکسیناسیون کرونا در خلخال گفت : تا کنون بیش از 11هزار و 500 دوز تحویل دانشکده علوم پزشکی خلخال شده و از زمان اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تا کنون بیش از 7هزار نفر دوز اول واکسن را دریافت و 4500 نفر نیز دوز دوم را دریافت نموده‎‎‎‎‎اند.

وی افزود: روند واکسیناسیون با توزیع واکسن تولید داخل از هفته‎‎‎‎‎‎‎های آینده سرعت خواهد گرفت همچنین با دریافت واکسن‎‎‎‎‎‎‎‎های وارداتی مشکل کمبود واکسن در هفته‎‎‎‎‎‎‎های آتی مرتفع خواهد شد.

وی گفت :اطلاع رسانی برای مراجعه افراد جهت دریافت واکسن از طریق ارسال پیامک انجام می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد لازم است همشهریان عزیز طبق زمان اعلام شده (روز و ساعت ) به مرکز تجمیعی واقع در ساختمان بیمارستان قدیم مراجعه نمایند و همچنین برای دریافت واکسن در نقاط روستایی با خانه‎‎‎‎‎‎های بهداشت خود هماهنگ شوند و در حال حاضر واکسیناسیون عمومی بر ای افراد بالای 65 سال در حال انجام است.

وکیلی افزود : بیش از ۸۰ درصد از کادر درمان واکسن کرونا را دریافت کرده و افراد باقیمانده همکارانی هستند که به دلایل بیماری، بارداری، شیردهی و ... واکسن دریافت نکرده‎‎‎‎‎‎‎‎اند و از نظر تامین واکسن برای کادر درمان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد .

وی گفت : عوارض ناشی از واکسیناسیون جزئی از برنامه واکسیناسیون است و همه واکسن‎‎‎‎‎ها در همه جای دنیا دارای عوارض متعددی هستند ولی در کل مزایای انجام واکسیناسیون به مراتب بیشتر از معایب آن می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد، عوارض ناشی از واکسن بطور دقیق رصد و در سامانه‎‎‎‎‎‎‎‎های مرتبط وزارت بهداشت ثبت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود و  بیش از ۱۰ مورد عارضه ناشی از واکسن در شهرستان گزارش و ثبت شده است و مردم عزیز نیز می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند در صورت داشتن عارضه  واکسن در سامانه salamat.gov.ir  عوارض  اتفاق افتاده را ثبت و گزارش نمایند .

گفتنی است متوسط پوشش واکسیناسیون گروه هدف در کشور شش و نیم درصد است که دانشکده خلخال با پوشش یازده و نیم درصدی گروه هدف (جمعیت بالای ۱۸ سال )  جزو رتبه‌های بالای کشوری محسوب می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b8a10

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: