جلسه ستاد مدیریت کرونا با هدف بررسی مصوبات ستاد ملی کرونا و تسریع در اجرای این مصوبات در شهرستان خلخال برگزار و دستورات لازم و موکد به تمامی عوامل برای اجرای آن در حداقل زمان ممکن صادر شد.

 به گزارش خلخالیم، سرپرست فرمانداری خلخال گفت: 850 نفر از بیماران کرونایی خلخال در قرنطینه خانگی هستند و مدیریت این افراد با همکاری سپاه پاسداران و دانشکده علوم پزشکی خلخال  در حال انجام است.

مسعود یگانه تنها چاره کنترل وضعیت بحرانی کنونی را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه ذکر کرد و افزود: سویه دلتای ویروس کرونا با شدت بیشتری در حال انتشار است و متاسفانه شاهد هستیم که اکثر جوانان همچنان به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه هستند و این افراد با وجود اینکه خودشان هم در معرض خطر هستند میتوانند برای اطرافیان آسیب پذیر و والدین خود نیز ناقل باشند.


وی تصریح کرد: ظرف 48 ساعت گذشته 200 خودرو با پلاک غیر بومی از ورودی شهر بازگردانده شده و 150 خودرو نیز جریمه شده‌اند، با این حال با توجه به حجم وسیع تردد مسافران و محدودیت امکانات و نیروهای پلیس راهور امکان کنترل تمامی راه‎‎‎‎‎‎های مواصلاتی خلخال بصورت ۲۴ ساعته مقدور نمی‌باشد.

سرپرست فرمانداری خلخال اظهار داشت: طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا، عزاداری در داخل مساجد و برگزاری شاخسی و دسته گردانی ممنوع می‎‎‎‎‎باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری مراسم عزاداری باید در فضای باز و بیرون مسجد با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود و در صورت بروز تخلف، هیئت امنای مساجد، از طرف بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی برای رسیدگی به دادستان معرفی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند.

یگانه گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا لازم است کمیته‎‎‎‎‎‎‎‎ای تحت عنوان کمیته ناظر ارشادی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج تشکیل و مردم را به رعایت دستورالعمل‎‎‎‎‎های بهداشتی در سطح شهر و روستا دعوت کنند.

وی همچنین در راستای کاهش بیماری کرونا خواستار کمک بخشداران و دهیاران جهت نظارت بر رعایت پروتکل‎‎‎‎‎‎ها از سوی مردم در عزاداری‎‎‎‎‎‎ها مراکز بخش‌ها و روستاهای خلخال شد.

 محمد مهرتک، رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز در این جلسه از اضافه شدن 15 نفر پرستار به منظور کمک به پرسنل کادر درمان خبر داد و گفت: که از این تعداد نیرو 6 نفر دانشجویان ترم آخر دانشکده علوم پزشکی، 6 نفر خارج از شمول شبکه بهداشت و درمان و 3 نفر نیز از نیروهای روستایی بهداشت و درمان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشند.

وی افزود: در حال حاضر 90 تخت خواب بیمارستان امام خمینی خلخال به بیماران کرونایی اختصاص دارد که ظرفیت تمامی این تخت‎‎‎‎‎‎‎‎ها تکمیل شده که با خرید و امانت تعدادی تخت برای این بیمارستان، بخش چهارم و پنجم کرونا نیز راه‎‎‎‎‎‎اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه سطح رعایت پروتکل‎‎‎‎‎‎ها از سوی مردم به 30 درصد رسیده است، گفت: از مردم خواهشمندیم پروتکل‎‎‎‎‎های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را رعایت و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

در ادامه این جلسه ملکی، رئیس بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال از تعطیلی کلیه اماکن ورزشی خبر داد و گفت: طی 48 ساعت گذشته 71 مورد بازرسی توسط 6 تیم از همکاران بهداشت محیط صورت گرفت که به دنبال آن 14 واحد تجاری بعلت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

لازم به ذکر است که این جلسه بعلت رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و در محوطه پشتی فرمانداری خلخال برگزار شد

 

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c25eb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: