معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با ورود محموله جدید واکسن آسترازنیکا به کشور، بزودی با اختصاص سهمیه دانشکده علوم پزشکی خلخال مشکل کمبود واکسن آسترازنیکا در این شهرستان حل خواهد شد.

 دکتر زهرا هاشمپور در گفتگو با خلخالیم  در خصوص مشکل کمبود واکسن استرازنیکا اظهار داشت: برخی از افرادی که حتی در سامانه نوبت گرفته‌اند به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند اما با کمبود واکسن استرازنیکا مواجه می‌شوند و در نهایت گله مند و ناراضی از کادر بهداشت شکایت دارند، در حالی که مردم باید باور کنند که ما حتما در صورت داشتن موجودی واکسن اقدام به تزریق می‌کنیم، پس اگر مرکز بهداشت اعلام می‌کند که واکسن تمام شده یعنی واقعا تمام شده است.

دکتر هاشمپور اظهار کرد: قبول داریم که مردم نگران هستند و می‌خواهند که هر چه زودتر، واکسن دریافت کنند اما ما هم در این راستا تلاش می‌کنیم و می‌دانیم که تکمیل واکسیناسیون، تاثیر مثبت و بالایی در تعداد موارد شدت بیماری و بستری‌ها دارد.

 وی گفت: مردم با صبر و تحمل بسیار، تاکنون در این شرایط سخت کنار ما بودند و در زمان نیاز به کمک، افراد بسیاری در کنترل بیماری یاری رسان ما بودند، اکنون نیز انتظار داریم که مردم خدمت بیش از یک سال کادر بهداشت و درمان را به فراموشی نسپارند.

گفتنی است؛ مسئله نبود واکسن، تقصیر مسئولان و کادر بهداشت خلخال نیست، معمولا به محض این‌که محموله حاوی واکسن به تهران می‌رسد، تقریبا دو روز بعد از آن نیز سهمیه استان‌ها و به تبع آن شهرستان‎‎‎‎‎‎‎‎ها توزیع می‌شود از این رو تاخیر در تزریق واکسن و یا کمبود موجودی واکسن یک مسئله کشوری است و تا تاریخ ۱۴۰۰/۹/۹ واکسن استرازنیکا در سطح شهرستان خلخال موجود بود و علیرغم دعوت مردم برای تزریق واکسن متاسفانه استقبال نشد و به علت پایان تاریخ مصرف واکسن تعداد زیادی واکسن استرازنیکا از چرخه مصرف خارج شد.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ec0aa

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: