معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال با اعلام افزایش آمار مراجعه سرپایی مبتلا به کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: این روند افزایشی مقدمه ورود خلخال به رنگ بندی نارنجی یا وضعیت پرخطر کرونایی است.

به گزارش خلخالیم دکتر زهرا هاشمپور اظهار داشت: در حال حاضر 3 نفر بیمار بستری در بخش کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت هستند و متأسفانه شواهد نشان می‌دهد موارد مثبت کرونا و تعداد مراجعین سرپایی در چند روز اخیر رو به افزایش است و با توجه به جهش کرونا و تعداد بالای خدمات سرپایی به شدت نگران هفته‌های آتی هستیم.

وی در ادامه توجه به نکات بهداشتی را برای تمامی افراد به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه برای افراد واکسینه شده و چه برای افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه روند استقبال مردم از واکسیناسیون خوب و رو به رشد است و رسانه‎‎‎‎‎‎‎ها باید کمک کنند قبل از ورود به هر پیک جدیدی واکسیناسیون به خوبی انجام شود.

هاشمپور استفاده گسترده از ماسک، پوشش حداکثری تزریق دوز سوم، افزایش تهویه اماکن، اجتناب از تجمعات خصوصا در مکان‎‎‎‎‎های بسته از راه‎‎‎‎‎‎‎های کاهش خطر ابتلا به اومیکرون برشمرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خلخال از تمامی مسئولان دستگاه‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی خواست تا برای جلوگیری از بحرانی‎‎‎‎‎‎‎تر شدن وضعیت خلخال، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد در خصوص رعایت شیوه نامه‎‎‎‎‎‎‎های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نوع جهش یافته این ویروس بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر از انواع قبلی است، از مردم شهرستان و روستاهای اطراف خواست تا پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از طرف کارشناسان و کادر بهداشت و درمان گفته و ابلاغ می‌شود را با جدیت هرچه بیشتر رعایت کنند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cdb1b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 



نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: