در حال حاضر واکسیناسیون کودکان بهترین روش برای محافظت از آن‌ها در برابر بیماری کووید-۱۹ است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال در پاسخ به این سوال خلخالیم که چرا کودکان باید واکسینه شوند؟ گفت: برای اینکه به ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون دست یابیم، حتماً باید کودکان و نوجوانان را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

هاشمپور بیان کرد: پوشش حداکثری واکسیناسیون علیه کرونا ،راهکار اساسی برای قطع زنجیره این بیماری است و با تزریق واکسن کرونای موجود به کودکان و نوجوانان می‎‎‎‎‎‎توان در مدت زمان کمتری به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست یافت.

وی افزود: عوارض اندک واکسن کرونا در کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد و تعدادی از کودکان دچار عوارض موقت ناشی از تزریق واکسن می شوند.

وی اثربخشی واکسن سینوفارم و پاستوکووک در برابر کرونا برای کودکان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این واکسن‎‎‎‎‎ها برای کودکان کاملا ایمن بوده و عوارض آن دقیقا همان عارضه‎‎‎‎‎‎های معمول است که از سایر واکسن‎‎‎‎‎‎‎ها انتظار می‎‎‎‎‎‎‎رود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال تصریح کرد: تزریق واکسن کودکان معمولا با علائمی مثل سردرد خفیف و بی حالی و تب جزئی همراه است که با مصرف شربت و قرص استامینوفن با توجه به سن کودک می‌توان این مشکل را برطرف کرد، در مواردی که تب بیش از سه روز ادامه پیدا کند باید به متخصص اطفال مراجعه کرد، اما با توجه به اینکه واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای سنین زیر 18 سال مناسب و ایمن هست چنین مشکلی پیش نمی‌آید.

گفتنی است؛ همزمان با شروع واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال برخی از والدین در مورد واکسینه کردن کودکان خود تردید دارند و تصور می‌کنند که نباید با تزریق مواد شیمیایی آن‌ها را در برابر بیماری‌ها ایمن کرد و بهتر است از روش‌های طبیعی برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری استفاده کرد، علاوه بر این بسیاری از والدین به دلیل مطمئن نبودن از میزان تاثیرگذاری واکسن‎‎‎‎‎ها و عوارض جانبی ناشی آن‌ها از واکسینه کردن کودکان خود خودداری می‌کنند.

بروز موج ششم کرونا (اومیکرون) ثابت کرده است که کودکان فقط ناقلان ویروس نیستند بلکه آن‎‎‎‎‎‎‎ها نیز ممکن است علایم شدید این بیماری را نیز تجربه کنند بنابراین بهترین روش برای پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری در میان کودکان واکسیناسیون است.

علاوه بر این، از آنجایی که میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار زیاد است و ممکن است به زودی به گونه غالب تبدیل شود، توصیه می‎‎‎‎‎شود که کودکان در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e9b4e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: