معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: خانواده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها در تزریق واکسن کرونا برای کودکان خود تردید نداشته باشند و در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

به گزارش خلخالیم، دکتر زهرا هاشمپور نسبت به روند فزاینده ابتلای کودکان به اومیکرون ابراز نگرانی کرد و گفت: بیشترین مبتلایان به اومیکرون و مراجعان به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان کودکان زیر ۱۲ سال هستند.

وی از استقبال ضعیف شهروندان برای تزریق واکسیناسیون کودکان 5 سال 11 سال خبر داد و افزود: کودکان هنوز در جریان دریافت اولین دوز واکسن هستند و ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: واکسن پاستوکووک و سینوفارم در دو دوز و با فاصله ۲۸ روز برای کودکان تزریق می‌شود و واکسینه شدن کودکان به طور حتم چرخش ویروس در خلخال را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و آسودگی خاطر بیشتری برای خانواده‌ها به همراه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال ادامه داد: در صورت تداوم سرعت شیوع اومیکرون در خلخال شبکه بهداشت و درمان با مشکل مواجه می‎‎‎‎‎‎‎‎شود چرا که هم اکنون آمار مراجعه سرپایی روزانه بیماران کرونایی افزایش یافته است.

هاشمپور گفت: از آغاز تزریق واکسن کرونا در  گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در خلخال، از مجموع چهار هزار و ۶۶۹ نفر، تا به امروز ۲۱۹ نفر که ۴.۷ درصد از این جمعیت را شامل می‎‎‎‎‎‎‎‎شوند واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

 وی افزود: با توجه به شیوع سویه اومیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده‎‎‎‎‎‎‎‎اند، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e305a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: