مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خلخال، به خبر مندرج در سایت خلخالیم در تاریخ 3 اردیبهشت 1401در خصوص وضیعت داروخانه بیمارستان خلخال پاسخ داد.

متن جوابیه به گزارش خلخالیم :
به استحضار می‌رساند از آنجائیکه داروخانه شبانه روزی مستقر در بیمارستان  توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، مسئولیت تأمین و تدارک دارویی با مؤسس محترم داروخانه بوده که نامبرده همانند سایر داروخانه های مسقر در شهرستان و یا کشور موظف به تهیه و تامین کلیه اقلام دارویی مورد نیاز می باشند و رسالت این مدیریت نظارت بر عملکرد داروخانه ها در چارچوب قوانین و بر اساس دستورالعمل های صادره سازمانی می باشد.

در خصوص داروخانه مذکور به استحضار همشهریان عزیز می‌رساند از آنجائیکه مؤسس محترم داروخانه اقدام به ثبت درخواست ابطال پروانه فعالیت نموده و تا زمان برگزاری کمیسیون مربوطه و رسیدگی به درخواست ایشان، وی موظف و ملزم به تأمین و تدارک دارویی تا آخرین دقایق قبل از ابطال پروانه می‌باشند. که از این امر کوتاهی نموده و از تأمین و تدارک دارویی مورد نیاز سرباز زده‌اند که در جهت تدارک دارویی بصورت مکرر تأمین داروی داروخانه مذکور از انبار ذخیره دارویی بیمارستان و دیگر داروخانه های بخش خصوصی در حد توان کمک و پشتیبانی صورت گرفته است و ضمناً داروخانه مذکور با توجه به شبانه روزی بودن ملزم به حضور پزشک داروساز در کلیه ایام و بصورت 24 ساعته می باشد که متأسفانه پزشک داروساز دارای پروانه فعالیت شیفت شب داروخانه در هیچ شیفتی حضور نداشته و داروخانه بدون حضور مسئول فنی توسط افراد غیر حرفه‌ای و با دریافت حق فنی اقدام به پذیرش نسخه نموده است که مراتب به مسئولین مافوق اعلام گزارش شده است.

ولی با توجه به شرایط و وضعیت اسقرار بیمارستان و فاصله از مرکز شهر بدلیل دسترسی به داروخانه شبانه روزی مستقر در مرکز شهر از بسته شدن داروخانه مذکور برای رعایت حال بیماران اجتناب شده است. لذا مؤسس محترم داروخانه از این وضعیت پیش آمده سوء استفاده نموده و در جهت به حداقل رساندن موجودی داروها و ملزومات مصرفی پزشکی خود پرداخته و در این راستا بیماران و همراهان محترم‌شان  گرفتار بی توجهی و بی مسئولیتی موضوع شده‌اند.  که جا دارد مسئولین مافوق بصورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در جهت بهبود وضعیت داروخانه شبانه روزی بیمارستان و استقرار پزشک داروساز اقدام نمایند.

داور کاظمی، مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خلخال، 4 اردیبهشت 1401

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e2c8a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: