این روزها بازار شایعات داغ است و فضای مجازی سرعت گسترش اطلاعات و به همان نسبت شایعه را به شدت افزایش داده است.

شایعات در خلاء خبرهای رسمی شکل می گیرد و یکی از اصلی ترین دلیل شکل گیری شایعه، سکوت و یا محافظه کاری سازمانها و ارگان های رسمی در مواجهه با اتفاقات جاری و اطلاع رسانی به موقع آنهاست.

در حال حاضر موضوع بیماری کرونا در شهرستان خلخال با توجه به همسایگی با استان گیلان و همچنین تردد بالای شهروندان مقیم سایر شهرها، روز به روز بر نگرانی مردم اضافه می کند و در این بین نقش سازمان‌ها و ارگان های دولتی همچون فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی و مسئولین بیمارستان امام خمینی (ره) مخصوصا در اطلاع رسانی ها آموزش‌ها و رفع نگرانی از مردم فوق العاده حائز اهمیت است. 

مردم انتظار دارند در جریان جلسات و تصمیمات مسئولین مربوطه در این زمینه ها قرار بگیرند و این اطلاع رسانی ها مستمر و لحظه به لحظه باشد. مردم توقع دارند بدانند امکانات بهداشت و درمان و بیمارستان خلخال جهت ارائه خدمات به بیماران چقدر است.

در این بین عدم اطلاع رسانی در روزهای اول در مورد ایجاد بخش ویژه و قرنطینه در بیمارستان خلخال، باعث شد اخبار ضد و نقیض و اشتباه در فضای مجازی تولید و بعنوان شایعه در سطح شهر بپیچد. مردم انتظار دارند خروجی جلسات، منجر به سروسامان دهی به اماکن عمومی و مکان‌های پر تراکم گردد و در سریعترین زمان ممکن به اطلاع مردم برسد . 

طبق گفته فرماندار محترم، دانشکده علوم پزشکی بعنوان متولی اصلی اطلاع رسانی و آموزش در خصوص موارد مرتبط با بیماری کرونا مشخص شده است، روزهای گذشته از طرف سایت خلخالیم طی تماس با رئیس محترم دانشکده علوم پزشکی خلخال، آمادگی این سایت جهت انعکاس تمامی تصمیمات، اطلاعیه ها و آموزش‌های آن دانشکده به اطلاع ایشان رسانیده شد و امیدواریم مسئولین محترم در جهت رفع نگرانی ها و اطلاع رسانی های سریع و لحظه ای از امکانات رسانه های رسمی و قانونی شهرستان به نحو احسن استفاده نمایند.

 

مسعود شیرعلی‌پور

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: