با گشت و گذار در داخل شهر و بررسی رفتار شهروندان، متوجه این نکته می‌شویم که با وجود رعایت نکات بهداشتی توسط تعدادی از شهروندان، متاسفانه بعضی از همشهریان وضعیت موجود را جدی نمی گیرند و توصیه‌های بهداشتی توسط این عزیزان رعایت نمی شود

بعضی از مغازه داران رعایت می‌کنند و دستکش دست کرده اند و با دستکش مقادیر نقد جابجا میشود

برخی از همشهریان خود اقدام به ضدعفونی مغازه ها و خودروهای عمومی می کنند.

بعضی‌ها ماسک و بعضی ها دستکش دارند

تعدادی از همشهریان در منزل مانده و نکات را رعایت می کنند

اما با این حال هنوز تعدادی از همشهریان که کم هم نیستند انگار قضیه را زیاد جدی نگرفته اند، که البته دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که در نوع خود قابل پرداختن است، از کافی نبودن اقلام بهداشتی در شهر گرفته تا ضعف فرهنگی برخی شهروندان که البته شاید در این مقال نگنجد.

با وجود تاکیدات فراوان مبنی بر عدم حضور در اجتماعات، جلوی مغازه های بهداشتی و داروخانه ها و صف های مختلف تجمعاتی ایجاد میشود.

با وجود اینکه شرایط موجود روی بازار تأثیر گذاشته است، بعضی‌ها متاسفانه دنبال خرید عید خود هستند و حتی بچه ها را هم همراه خود می‌آورند.

طی حضوری که در یک میوه فروشی داشتیم، نکات رعایت نمیشد، نه از طرف مردم و نه از طرف مغازه دار، فاصله ایمن رعایت نمیشد، برای استفاده از کارتخوان هم هیچ تدبیری اندیشیده نشده بود.

حتی شنیده شده برخی از همشهریان همچون روال سالهای گذاشته خرید عید خود از اردبیل و آستارا را هم متوقف نکرده اند که واقعا عدم درک شرایط توسط این عزیزان جای تعجب و البته تاسف فراوان دارد.

در کنار همه این موارد، اما نکته غم انگیز قضیه این است که برخی از مسئولین گرامی که باید در صف اول مقابله باشند، هنوز عمق قضیه را درک نکرده اند و تدابیر اتخاذی برای شهر کافی نیست.

استان همجوار، گیلان شرایط بحرانی اعلام کرده است و تعدادی از ساکنان استان همسایه جهت فرار از این وضعیت به سمت خلخال سرازیر میشوند که این برای خلخال می‌تواند فاجعه بار باشد، لذا اقدامات امنیتی در ورودی های منطقه از سمت گیلان باید به شدت جدی گرفته شود و چه بسا موضوع مسدودی جاده اسالم خلخال در دستور کار قرار گیرد و جلوی هر گونه تردد غیر ضروری گرفته شود.

در آستانه شب عید بسیاری از کارگران فصلی شاغل در استان گیلان و سایر نقاط کشور که تعدادشان کم هم نیست، به سمت خلخال سرازیر خواهند شد، آیا از هم اکنون جهت مدیریت شرایط، تصمیماتی اتخاذ شده است؟ آیا این کارگران توجیه شده اند که به خلخال سفر نکنند و خدای نکرده باعث آلودگی ویروسی خانواده‌ها و عزیزان خود نشوند؟

همه اینها سئوالاتی است که از ذهن بسیاری از شهروندان می گذرد و متاسفانه رفتار برخی شهروندان و مسئولین بر نگرانی همشهریان اضافه میکند.

طبق گفته ستاد مقابله با کرونای شهرستان خلخال، با در نظر گرفتن رفتار کنونی اهالی، روزهای نگران کننده ای را برای خلخال متصور هستیم و امیدواریم اهالی شریف با تغییر رویه و اصلاح رفتارهای پرخطر خود هر چه سریعتر شرایط را جهت مقابله جدی با این ویروس تغییر دهند و ستاد مقابله با کرونا و مسئولین خلخال را در این امر یاری نمایند.

کرونا با کسی شوخی ندارد، روزهای بحرانی در پیش است، با حفظ اعتماد به نفس و روحیه و رعایت اصول بهداشتی و توصیه های ستاد مقابله با کرونای خلخال، از انتشار این ویروس جلوگیری کنیم و شرایط را برای انتقال آن سخت تر کنیم.

لطفا کمی جدی باشیم!

 

مسعود شیرعلی‌پور

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایید.

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: