نماینده خلخال و کوثر گفت: "با پیگیری انجام شده، وزارت بهداشت دو دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) در اختیار بیمارستان خلخال قرار می دهد."

به گزارش خلخالیم به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده خلخال و کوثر، بشیر خالقی افزود: "در روزهای گذشته نیز طی صحبت هایی با دکتر جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت برای تامین یک دستگاه ونتیلاتور (Ventilator) یا دستگاه تنفس مصنوعی و همچنین سازمان اورژانس کشور برای تهیه اقلام موردنیاز کادر درمانی مانند لباس، ماسک، دستکش و... انجام شده بود، اما در شرایط فعلی، با توجه به تقاضای زیاد، با برخی کمبودها مواجه هستیم.»

خالقی گفت: «متاسفانه بعضی مسئولان از درک شرایط عاجزند؛ برای مثال، اکنون در شرایطی که بخش خصوصی در خلخال برای تولید اقلام بهداشتی درمانی آمادگی کافی دارد به بهانه‌های مختلف مجوز تولید داده نمی شود، در حالی که توان و آمادگی کافی برای تامین تجهیزات و مقابله با کرونا هم در استان وجود ندارد.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی شهرستان که با تمام وجود در خدمت بیماران هستند، تاکید کرد: «انتظار این است که مسئولان دانشکده نیز بصورت لحظه ای کمبودها را رصد کنند تا با پیگیری مجدانه، اقلام و تجهیزات لازم برای خدمتگزاری به افراد مبتلا مهیا شود و مردم مطمئن باشند با وجود شرایط سخت پیش آمده در مبارزه با کرونا تا آخرین لحظه خدمت، در کنار آنها، خواسته هایشان را پیگیری خواهیم کرد.»

وی دوباره به هموطنان توصیه کرد که با رعایت بهداشت فردی، ماندن در خانه و اجرای توصیه‌های متخصصین امر، کمک کنند تا هر چه زودتر شاهد بازگشت سلامتی به جامعه باشیم.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام خدمت خدمت مدیریت محترم سایت خلخالیم و با تشکر از زحمات جنابعالی به خاطر اطلاع رسانیهای دقیق در مورد بحران اخیر. یکی از مواردی که خیلی در این مدت به چشم میخورد عدم توانایی دانشکده علوم پزشکی خلخال در ست آپ کردن یک آزمایشگاه قوی مولکولی در تشخیص بیماری کروناست. درست کردن کیت تشخیصی کرونا ممکن است کار سختی باشد ولی شدنی است و با تکیه بر توانایی نیروهای متخصص شهر میتوان به راحتی آزمایشگاه...

با سلام خدمت خدمت مدیریت محترم سایت خلخالیم و با تشکر از زحمات جنابعالی به خاطر اطلاع رسانیهای دقیق در مورد بحران اخیر. یکی از مواردی که خیلی در این مدت به چشم میخورد عدم توانایی دانشکده علوم پزشکی خلخال در ست آپ کردن یک آزمایشگاه قوی مولکولی در تشخیص بیماری کروناست. درست کردن کیت تشخیصی کرونا ممکن است کار سختی باشد ولی شدنی است و با تکیه بر توانایی نیروهای متخصص شهر میتوان به راحتی آزمایشگاه تشخیص مولکولی جهت این کار را دایر کرد. برای تشخیص این بیماری حتما به ابزارهای پیشرفته آزمایشگاهی نیاز نیست. امید است در آینده های نزدیک با ست آپ کردن دانشکده علوم پزشکی خلخال به آزمایشگاه مولکولی نه تنها تستهای دقیق عفونی بلکه بسیاری از تستهای دیگر از جمله تشخیص تالاسمی و بیماریهای ارثی که نیازمند مسافرت همشهریان از این شهر به مرکز استان و حتی شهرهای دیگر هستند انجام بگیرد. لازمه این کار به کار گیری نیروهای متخصص در دانشکده علوم پزشکی خلخال می باشد.
با تشکر

ادامه مطلب
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: