رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: نتیجه اقدامات پیشگیرانه ، رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و همکاری رسانه‌های جمعی در اطلاع‌رسانی بموقع و اعلام هشدارهای داده شده ، گذر بی‌خطر و عاری از تلفات انسانی موج همه‌گیر آنفلوانزا از این شهرستان است.

به گزارش خلخالیم، دکتر ابوالفضل باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ گونه مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در خلخال اتفاق نیفتاده است.

او گفت: در مدت شیوع بیماری آنفلوآنزا در این منطقه از مجموع مراجعات و ویزیت‌های مراجعان به مراکز درمانی خلخال، ۳۱۶ مورد شبه آنفلوآنزا در بیمارستان خلخال ثبت شده که ۳۵ مورد آن تنفسی بوده و از این تعداد ۳۰ مورد نمونه‌گیری انجام و پنج نفر در آزمایش‌ها انجام شده مثبت به بیماری تشخیص داده شد.

دکتر باقری اظهارکرد: سپری شدن زمان فعالیت ویروس بیماری نباید موجب سهل‌انگاری شود و راه‌کارهای پیشگیرانه همواره در مقابله با انواع بیماری‌های واگیردار موفق بوده و انتظار می‌رود مردم منطقه با رعایت بهداشت فردی و عمومی از شیوع چنین بیماری‌هایی پیشگیری کنند.

او همچنین با اشاره به فرارسیدن زمستان و احتمال بروز بیماری‌های فصلی بومی هم‌چون سرماخوردگی در بین افراد افزود: پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی با توجه به تراکم جمعیت، کمبود آگاهی بهداشتی، جمعیت مهاجر، تعداد دانش‌آموزان و سردسیر بودن منطقه در زمینه آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیردار حائز توجه است.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: