سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال طی گفتگو با خلخالیم، از پر بودن ظرفیت تخت های بخش کرونای بیمارستان امام (ره) خلخال خبر داد.

دکتر سجاد رحیمی در گفتگوی اختصاصی با خلخالیم افزود: در هفته جاری تعداد بستری های ما در بخش کرونا از تعداد ترخیص شدگان پیشی گرفته است و همین امر باعث شده برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران با نگرانی هایی مواجه شویم.

وی افزود :متاسفانه سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تعداد زیادی از همشهریان باعث شده که پیش بینی درستی در خصوص زمان خروج از شرایط پیک کرونا را نداشته باشیم، لذا از مردم خواهش می‌کنیم همچنان رعایت اصول بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 رحیمی گفت : وضعیت روستای بفراجرد بسیار نگران کننده شده و در صورتیکه مدیریت نشود می تواند آتشی افروخته شود که دامن سایر نقاط شهرستان را بگیرد.

وی افزود طی بررسی‌های میدانی که انجام داده ایم، مردم خلخال 58 درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و حدود ۶۰ درصد در فضاهای عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که این رویه قابل قبول نیست.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال  افزود :واقعیت این است که با عدم تاب‌آوری کادر درمان شهرستان در مقابل پذیرش بیماران، مجبور به بازگشت به راهبرد قبلی مربوط به اسفند و فروردین و اعمال محدودیت های جدی هستیم؛ لذا همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا با اعمال محدودیت مشکلات درآمدی و معیشتی برای مردم بوجود نیاید.

 رحیمی تصریح کرد :  بنابراین توصیه می‌کنیم که مردم حتما از ماسک استفاده کنند و در صورتیکه امکان تهیه ماسک از بازار را ندارند تا حد امکان از ماسک‌های پارچه ای قابل شستشو استفاده کنند و بعد از شستشو با اتوی بخار خشک کنند؛ ابتدای پاییز همپوشانی کروناویروس با ویروس سرماخوردگی شرایط را ویژه‌تر خواهدکرد و باید آمادگی لازم را هم در بحث کادر درمان و این آمادگی ذهنی هم در مردم وجود داشته باشد که بایستی مراقبت در پاییز افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : khalkhalim.com/f906f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: