سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: استان‌های معین تعیین شده برای تامین ماسک مصرفی موردنیاز این شهرستان ، با این دانشکده همکاری لازم را ندارند.

به گزارش خلخالیم، دکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدلیل ارسال ماسک تولیدی کارخانه‌های تولید ماسک مرکز استان اردبیل به سایر استان‌های کشور، ماسک سهمیه در نظر گرفته شده برای خلخال از سوی این مراکز نیز به این شهرستان نمی‌رسد.

وی دلیل اصلی عدم همکاری کارخانه‌های تولید ماسک استان‌های معین در تحویل ماسک موردنیاز خلخال را ذخیره‌سازی آنها برای فصول سرد سال و در جهت پیش‌بینی شیوع ویروس آنفلوآنزا دانست.

وی اظهارداشت: با وجود همه مشکلات مشکلی در تهیه و تامین ماسک موردنیاز کارکنان دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان این شهرستان وجود ندارد ولی در تامین ماسک موردنیاز داروخانه‌ها و مصرف مردم کمبود احساس می‌شود.

وی با اشاره عواقب آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از استفاده از ماسک‌های پلیمری در جامعه افزود: روزانه بیش از ۴۰ هزار عدد ماسک در خلخال استفاده می‌شود که پس از چند ساعت مصرف این ماسک‌ها که معادل ۲۰۰ کیلوگرم است روانه محل دفن زباله و یا طبیعت می‌شود که این امر در  آینده می‌تواند تبدیل به معضل زیست محیطی بسیار سنگین برای این منطقه شود.

دکتر رحیمی به مردم توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از ماسک استفاده کنند و تا حدامکان از ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو استفاده کنند چون ماسک‌های پارچه‌ای ضمن کاهش هزینه‌های مربوط به خرید ماسک‌های یکبار مصرف پلیمری قابل استفاده چندین باره هستند.

وی با توصیه به مردم جهت پرهیز از رهاسازی ماسک های پلیمری مصرف شده بصورت روباز در طبیعت گفت: ماسک‌های پارچه‌ای براحتی قابلیت استفاده مجدد داشته و بعد از شستشو و اتو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا و عدم امکان پیش‌بینی پایان این ویروس، احتمال افزایش شدت این بیماری در ابتدای پاییز و هم‌پوشانی آن با ویروس سرماخوردگی وجود داشته و شرایط را ویژه‌تر خواهدکرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c9731

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: