فرماندار خلخال گفت: وضعیت کرونا در خلخال همچنان قرمز بوده و اگر مردم به موارد بهداشتی پیشگیرانه از کرونا بی‌توجهی کنند، این وضعیت تداوم خواهد داشت.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: در حالی که تلاش همه برای برگزاری مناسب و باشکوه مراسم عزاداری ماه محرم است ولی چنانچه مراسمی خارج از دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور در این شهرستان برگزار شود با توجه به محدودیت امکانات درمانی در تنها بیمارستان این شهر ، جامعه از لحاظ بیماری کرونا دچار بحران خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اوج شیوع کرونا در سایر مناطق کشور حداکثر بیماران کرونایی بستری در بیماستان خلخال از پنج نفر در روز تجاوز نکرد و تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس نیز انگشت‌شمار بود، گفت: در آغاز نیمه دوم تیرماه و مردادماه امسال آمار بستری‌های کرونایی بیمارستان این شهر به ۲۲ نفر نیز رسید و شمار جان‌باختگان از کرونا هم به ۳۵ نفر رسید.

وی گفت: در حال حاضر حوزه‌های فرهنگی ،مذهبی و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر مستقیم کرونا قرار گرفته و عزاداری محرم امسال نیز در شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه برگزار و نقش اعضای هیات امنای مساجد و مسوولان هیات‌های مذهبی در مدیریت این مراسم بسیار مهم بوده و زحمت این افراد چندین برابر سال‌های گذشته است.

فرماندار خلخال افزود: اعمال محدودیت‌های عزاداری امسال تنها با هدف حفظ جان عزاداران حسینی و شرکت‌کنندگان در آیین‌های عزاداری بوده و اگر مراسم عزاداری برابر با پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده برگزار شود هیچ گونه تهدید جانی از جانب کرونا ویروس متوجه عزاداران نخواهد بود.

او با تاکید بر اینکه عزاداری هیات‌های عزاداری در محلات مختلف شهر و مناطق روستایی تنها با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی و با قید مکان و زمان برگزاری مراسم و ثبت در سامانه امکان‌پذیر است، افزود: اعضای هیات امنای مساجد و مسوولان هیات مذهبی نقش مهمی در مدیریت مراسم عزاداری دارند.

بابایی با بیان اینکه دریافت مجوز برگزاری مراسم عزاداری از سوی مساجد و هیات مذهبی خلخال از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان منجر به انجام هماهنگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این آیین و برقراری نظم و امنیت از سوی نیروی انتظامی ،روان‌سازی ترافیک محل برگزاری مراسم از سوی پلیس راهور ، حضور مسوولان بهداشت برای ضدعفونی قبل و بعد از برگزاری محل مراسم خواهد شد، اظهارداشت: برگزاری مراسم عزاداری شاه حسین و همچنین هرگونه حرکت دسته‌های عزاداری در معابر عمومی ممنوع f,ni و انتظار از عزاداران حسینی رعایت موارد بهداشتی مربوط به پیشگیری از کرونا در عزاداری محرم است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e8cb1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: