فرماندار خلخال گفت: وضعیت خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان نامناسب بوده و نحوه ارئهه خدمات بهداشتی به مردم در این اماکن قابل قبول نیست.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: در حالی که بلحاظ وجود شرایط خاص کرونایی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در خانه‌های بهداشت روستایی این منطقه باید بهتر از زمان عادی باشد ، فقدان نظارت دانشکده علوم پزشکی خلخال بر نحوه کار این اماکن بهداشتی موجب شده تا درب بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی در هفته تنها ۲ روز به روی مردم روستاها باز باشد.

وی با انتقاد از غیبت رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهارداشت: بی‌توجهی به مسائل بهداشتی جامعه عواقب خوبی برای مردم منطقه نخواهد داشت.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال گفت: مصوبات جلسات این شورا که با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر و همچنین جلوگیری از هرگونه تهدید علیه سلامت جامعه به تایید اعضای شورا می‌رسد، باید بند به بند توسط دستگاه‌های اجرایی عضو اجرا و  مسوولیت کوتاهی در زمینه اجرای این مصوبات متوجه مسوول دستگاه اجرایی ذی‌ربط خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب این شهرستان برای بهبود وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری خلخال مناسب ولی کافی نیست، افزود : در حالی که برای تصفیه فاضلاب ورودی به این محل و هدایت پساب تصفیه شده به رودخانه کارکرد روزانه ۱۰ پمپ هوادهی لازم است در حال حاضر تنها چهار دستگاه پمپ از مجموع پمپ‌های ۱۰ گانه در این محل کار می‌کنند.

او با بیان اینکه استفاده از اعتبارات تبصره ۳ و ۱۴ قانون بودجه برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب ممنوع است ،گفت: هدایت پساب‌های خانگی به معابر عمومی در برخی از مناطق شهر خلخال سلامتی مردم را بشدت در معرض خطر قرار داده و شرکت آب و فاضلاب به وظایف ذاتی و حاکمیتی خود در تکمیل پروژه فاضلاب شهر خلخال عمل نمی‌کند.

فرماندار خلخال اظهارداشت: با وجود تامین اعتبار برای حل مشکل آب شرب روستاهای مشکل‌دار منطقه این مشکل همچنان پابرجا بوده و عملکرد آب و فاضلاب در بحث آب شرب روستایی نیز بسیار ضعیف است.

او بیان کرد: در حالی که در جلسات قبلی نحوه انتقال نخاله‌های ساختمانی و محل تخلیه آنها به شهرداری خلخال و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها در حریم رودخانه ، کنار جاده‌ها و معابر شهری مشخص و ابلاغ شده شهرداری و راهدای همچنان در انجام وظیفه ذاتی خود تعلل می‌کنند.

وی گفت: هیچ بهانه‌ای برای شهرداری خلخال در راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های این شهر باقی نمانده و از چهار سال پیش هفت میلیارد ریال برای انجام این پروژه به حساب شهرداری واریز شده ولی در ساماندهی محل فعلی دفن زباله‌های شهر کوتاهی می‌شود.

وی همچنین از عملکرد شهرداری خلخال در برخورد با معضل اجتماعی سد معابر و ساماندهی دست‌فروشان انتقاد کرد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/ba1c8

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: