پنجشنبه گذشته مراسم گرامیداشت صدمین سال تئاتر خلخال با حضور هنرمندان و فرهیختگان خلخال، مهمانان استانی و کشوری و پیشکسوتان عرصه تئاتر و سینما در سالن ارشاد شهر خلخال برگزار شد.

به گزارش خلخالیم تئاتر خلخال صد ساله شد و اهالی تئاتر خلخال در این روز گرد هم آمدند تا این اتفاق فرخنده را جشن بگیرند و خاطرات گذشته را دوباره زنده کنند. هنرمندانی که از گوشه گوشه کشور عزیزمان در این مراسم حضور یافتند که هر کدام در برهه هایی از تاریخ این شهرستان خاک صحنه خورده بودند و خاطره آفرینی کرده بودند.

حضور مسئولین انجمن هنرهای نمایشی وزارت ارشاد فرصت مغتنمی بود تا کمبودهای امکانات این حوزه در خلخال بازگو شود و در جهت تجهیز امکانات تنها سالن چندین منظوره خلخال که بعنوان سالن تئاتر هم مورد استفاده قرار می گیرد، مطالباتی توسط فرماندار خلخال، نماینده و نماینده هنرمندان خلخال مطرح شود.

مدیر کل انجمن هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در خصوص تجهیز سالن و همچنین برگزاری بخشی از جشنواره ملی تئاتر کشور در خلخال خبر داد که استان اردبیل سال آینده میزبان آن خواهد بود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ضمن گرامیداشت صدسالگی هنر تئاتر در خلخال، برگزاری چنین مراسمی را نشان عمق فرهنگ و هنر اهالی شریف خلخال دانست و از حمایت های آتی این اداره کل از هنرمندان خلخال خبر داد.

حضور آتش تقی پور هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما نیز اتفاق بسیار مبارکی بود که با تشویق تمامی حضار از سالها هنرآفرینی این هنرمند ارزنده شهرمان بعنوان یکی از فرزندان دیار آذربایجان تقدیر شد.

در این مراسم با کارگردانی گروهی از کارگردانان و هنرمندان تعدادی از بازیگران، دیالوگ هایی از تئاترهای منتخب سال های گذشته خلخال برای حاضرین اجرا و همزمان برخی از آثار هنرمندان تئاتر خلخال به حضار معرفی شد.

در پایان با تقدیر از هنرمندان فقید و کنونی تئاتر خلخال، بعنوان نمونه از تعدادی از هنرمندان با حضور در صحنه و اعطای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاسان: مسعود شیرعلی پور، محمدعلی کریمی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b5751

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: