در کشور که آب و غذا و مسکن و آزادی و بهداشت و آموزش در سطحی ایده آل و آرمانی تامین شده باشد ولی هرج و مرج و ناامنی، اجازه ی استفاده از این نعمت های الهی را به ساکنان آن کشور ندهد؛ همه ی این امکانات ارزش خود را از دست خواهد داد.

مردم در چنین شرایطی تمامی دلبستگی های خود را ترک گفته – و به رغم تلخی آب غربت- آواره سرزمین هایی می‌شوند که بتوانند شب هنگام در کانون گرم خانواده، سر بر بالین آرامش بگذارند.

بنابر این «امنیت» بعد از هوا و اکسیژن، مهمترین نعمتی است که بستر برخورداری از دیگر نعمت های الهی را فراهم می آورد. امنیت که باشد، انسان ها به تکاپو بر می خیزند و آب و غذا و مسکن و بهداشت را به عنوان نیازهای اولیه به دست می آورند و اگر ضریب امنیت در سطح عالی تری باشد به نیازهای ثانویه، مثل فرهنگ و هنر و آموزش نیز دست می یابند و سعی می کنند در بافت فرش تمدن جهانی نیز نقش آفرینی کنند.

کودکی که پدرش را به خاطر شغل نظامی یا انتظامی اش روزها و یا هفته ها نمی بیند،برای جبران این دوری، بین هم کلاسی‌ها و همسالانش چنان با افتخار از شغل و رشادت‌ها و سلحشوری‌های پدر می‌گوید که چه بسا حسادت آنها را هم برانگیزد؛ اما سربازانی هم در همین جامعه و کنار ما هستند که نادیدنی اند. تمام سختی‌ها و دشواری‌های گفته شده و چندین و چند برابرش را دارند بی آن که رد و نشانی از خود باقی بگذارند.

این ها سربازانی هستند که فرزندانشان و یا نزدیکترین افراد خانواده، هرگز آنان را در لباس و کسوت پرافتخار سربازی ندیده اند و با این همه در هر لحظه و دقیقه، عالی ترین و دشوارترین شکل از مفهوم و مسولیت سربازی را بر عهده گرفته و در آن انجام وظیفه می کنند. همین شرایط ناگفتنی و دشوار است که موجب شد، عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) به آنان بخشیده شود.

پرواضح است که اگر کمترین خللی در «امنیت» ملتی ایجاد شود، امید به آینده از بین می رود، زندگی سیر قهقرایی را در پیش می گیرد؛ شهرهای آباد ویران می شود و جغد بر ویرانه ها ناله سر می دهد. در چنین چشم اندازی؛ مجلل ترین خانه‌ها، گرانقیمت ترین خودروها، مهمترین غذاها و … به چه کار می آید!؟ آیا هرگز به این نعمت گران سنگ و قیمتی فکر کرده اید!؟ و آیا می دانید، چرا در اقیانوس متلاطم و توفان زای خاورمیانه، ایران همچون جزیره ای امن و با ثبات، توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است؟ و آیا می‌دانید که سرمایه همواره به امن ترین نقاط دنیا روی می آورد؟ و آیا گمان می کنید تحقق این استاندارد جهانی، خود به خودی و بدون هر گونه سعی و تلاش و تدبیر و ایثار و هزینه ای صورت گرفته است!؟

وجود «امنیت» در هر کشوری، محصول دو مولفه ی مهم «وحدت ملی» و «سرویس های اطلاعاتی و ضدجاسوسی» هوشمند، روز آمد، با ایمان و نفوذناپذیر است.

ملت ایران نیک می دانند که اگر شب هنگام سر بر بالین آرامش می گذارند و بی هر گونه ترس و وحشتی در شهرها و روستاهایشان زندگی می کنند؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) دل بیدار و سرهشیارند و علاوه بر آن طبق یک میثاق و بیعت قدیمی، همه‌ی آحاد ملت برای حراست از این سرزمین اجدادی، خود را عضو سیستم اطلاعاتی کشور دانسته و کوچکترین تحرک دشمن را به فرزندان رشید خود در وزارت اطلاعات گزارش می کنند.

هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گرامی باد

 

ارسال مطلب : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d0201

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: