دادستان خلخال:  هیئت اجرایی نقش مهمی در برگزاری انتخابات دارد و انتخاباتی سالم و قانونمند در گرو داشتن هیئت اجرایی فعال است.

به گزارش خلخالیم، آرش جعفری در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال با بیان اینکه انتخابات مقوله مهمی در کشور است اظهار داشت: وظیفه نهاد‎های دولتی رعایت اصول انتخاباتی است و ظهور مردم‎‎‎‎‎‎‎‎‎سالاری دینی و همبستگی ملی با انتخابات و حضور پرشور مردم اتفاق می‎‎‎‎‎‎‎‎افتد که در رأس آن‎‎‎‎‎‎‎‎ها مجریان و ناظران انتخاباتی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

جعفری با تاکید به سه اصل مهم در برگزاری انتخابات اعم از سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت سالم افزود: ایجاد فضای سالم از مهم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین وظایف مسئولان است که باید به خوبی ادا شود از همین رو مجریان و ناظران و تمامی افراد موثر در برگزاری انتخابات رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی گفت: هرگونه هنجارشکنی از طرف مجریان و ناظران انتخاباتی ممنوع و در صورت تخلف طبق قانون برخورد خواهد شد، ایشان همچنین یکی از وظایف هیئت اجرایی با ریاست فرماندار را، تامین امکانات مورد نیاز شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات برشمرد و گفت:اگر این قوانین انتخاباتی به خوبی رعایت شود بی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شک شاهد برگزاری یک انتخابات سالم در شهرستان خلخال خواهیم بود.

ایشان همچنین از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دفتر دادستان خلخال خبر داد و افزود: به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد، دادستان خلخال با انتقاد از ضعف عملکرد برخی از مسئولان گفت: نباید شیوع کرونا و محدودیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ناشی از آن بهانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای برای شانه خالی کردن مسئولین از خدمت‎‎‎‎‎‎‎‎‎رسانی به مردم باشد.

جعفری همچنین به استفاده کارکنان از خودروهای دولتی،عملکرد مسئولان شهری در زمینه فاضلاب و وضعیت معابر عمومی انتقاد کرد.

ابراهیمی، رئیس شورای نگهبان نیز در بحث انتخابات به همکاری و همیاری مردم اشاره کرد که لازمه این همکاری را استقبال پرشور مردمی در سایه دعوت و عملکرد هیئت اجرایی و نهادهای دولتی دانست و با اشاره به سالم سازی و ایجاد فضای مناسب برای انتخابات خواستار تامین امکانات برگزاری انتخابات از سوی هیئت اجرایی با مدیریت فرماندار محترم شد.

اعلایی، رئیس نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شهر و بخش ها به اتمام رسیده و روستاها نیز در مرحله آخر است، وی همچنین بی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎طرفی در انتخابات را از عوامل موثر در برگزاری بهتر انتخابات برشمرد.

عطایی، فرمانده سپاه نیز در این نشست انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی سپاه دانست و ضمن گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از تبیین برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های سپاه در 3 خرداد خبر داد که مهمترین آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها غباررویی مزار شهدا، رژه خودرویی و رونمایی از مشاهیر خلخال می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/ed5a1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: