معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مهمترین اولویت دولت را عبور از رکود و تورم دانست و گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات در فضای اقتصادی کشور است.

به گزارش خلخالیم، مسعود میرکاظمی در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار داشت: برخلاف دهه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های قبل که خواسته اکثریت اشتغال و مسکن بود اما امروزه انتظار مردم از دولت رفع مشکلات معیشتی آنان است و تا وقتی تصمیمات کلان اقتصادی مشروط به مذاکرات باشد، تورم مهار نخواهد شد.

وی گفت: در برنامه 1400 تاکید اصلی بر تحقق رشد اقتصادی است و سهم هر یک از بخش‌ها را مشخص و برای آن منبع درنظر می‌گیریم، به‌طوری که قابل رصد و متضمن تحقق اهداف عالی اقتصاد باشد و ما می‌توانیم هشت درصد رشد اقتصادی رقم بزنیم به شرطی که تلاش کنیم و این شدنی است.  

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود : تفکری که می گوید همه پروژه های عمرانی را دولت انجام دهد اشتباه است. هیچ جای دنیا اینطور نیست که همه کارها را دولت انجام دهد لذا باید با مشارکت و همکاری بخش خصوصی پروژه های عمرانی را به جلو ببریم و پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها باید به گونه‎‎‎‎‎‎‎ای تعریف شوند که به جهش اقتصادی کشور کمک کند.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه ما کشوری ثروتمند هستیم افزود: سازمان برنامه و بودجه باید با مشارکت استان‎‎‎‎‎‎‎ها برای تحقق رشد اقتصادی و افزایش بهره وری، برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی را در دستور کار قرار داده باشد تا شاخص سطح زندگی مردم بهبود پیدا کند چرا که مردم ما شایسته زندگی بهتری هستند.

وی با انتقاد از خلق پول طی سال‌های گذشته اظهار داشت: تا کی باید خلق پول صورت گیرد که جز تورم و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه‎‎‎‎‎‎‎ای نداشته است و دولت تلاش می‌کند که خلق پولی صورت نگیرد و بودجه سال ۱۴۰۱ به گونه‌ای تنظیم می‌شود تا در هیچ جا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند.

 میر کاظمی در ادامه گفت: تا زمانیکه تورم کاهش پیدا نکند مشکلات در کشور همچنان باقی خواهد ماند و یکی از روش‌های کنترل تورم، کاهش نقدینگی است لذا دولت باید با راهکار و شیوه‌های منطقی نقدینگی را به سمت تولید ببرد تا در زمینه اقتصادی شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود : همدلی بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه بهترین فرصت برای اعمال تغییرات ضروری در ساختار بودجه است و با تغییر ریل اقتصادی کشور قطعا شرایط روبه بهبود خواهد رفت ولی طراحی جدید و تغییر ساختار، بی تردید زمان نیاز دارد.

وی گفت: اگر ثبات اقتصادی که شرط اصلی حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی در اقتصاد کشور است حاصل شود اعتماد بخش خصوصی نیز بدست خواهد آمد. 

 وي در پايان با بيان اينكه جهت گيری اقتصادی ما به گونه‎‎‎‎‎‎‎‎ای است كه اقتصاد كشور را بهره‎‎‎‎‎ور كنيم؛ افزود: اگر دولت و مجلس بر موضوعی متمرکز شوند حتما به نتیجه مطلوب می‎‎‎‎‎‎‎رسند و ما در دولت سيزدهم به دنبال فعاليت اقتصادی هستيم و ان شاءالله متوجه تغييرات و اثرات مثبت اين تغييرات خواهيد شد.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c8ec4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: