نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات مجلس باید کیفی سازی شود و در کنار هوشمند سازی باید تحولی کیفی صورت بگیرد.

به گزارش خلخالیم، سید غنی نظری خانقاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: ایشان فرمودند مجلس کارشناس، پاک دست و پر کار در راس امور است و این به معناست که مجلس باید در راس همه امور باشد.

وی ادامه داد: بحث تحول مجلس از درون باید آغاز شود و تذکر اول من در روز نخستین مجلس یازدهم رعایت نظم و انضباط بود که این یکی نمونه تحول است لذا مجلس اگر بخواهد آنچه را که درون خودش می گذرد همسان سازی و همگن سازی کند باید در میان مردم باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارتباط مستمر نمایندگان با مردم یک اصل است زیرا زمانی که آن ها با موکلان خود ارتباط دارند می توانند مسائل و  مشکلات مردم را بفهمند و بر اساس آن در مجلس قانوگذاری صورت بگیرد.  

وی افزود: نزدیک به 12 هزار قانون داریم که برخی از قوانین منسوخ شدند دیگر کارایی لازم را ندارند و مشکلات اساسی را برای ما بوجود آورده به عنوان نمونه می توان به  استعلام های یک سرمایه گذار  از دستگاه های مختلف اشاره کرد که این امر مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

نظری خانقاه ابراز کرد:در حوزه مسکن امروز متاسفانه هیچ کارمندی امید خانه دار شدن تا آخر عمر ندارد که این یک مشکل اساسی است بخصوص این که دو میلیون و 800 هزار خانه خالی باشد اما به بازار تزریق نشود و نتواند به تعادل قیمت ها  کمک کند.

وی عنوان کرد:  با توجه  به بحث آتش به اختیار که معظم له فرمودند مجلس باید در برخی جاها آتش به اختیار  عمل کند و قوانینی که به درد مردم نمی خورد را  منسوخ کند و یک سری قوانین جدید در حوزه های مالی،اقتصادی ،ایجاد خلق ثروت و اشتغال داشته باشد.

نماینده مردم خلخال کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  مجلس اگر قاطعیت نداشته باشد و امور صرف مصلحت اندیشی جلو رود قوه مقننه کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: جلسات مجلس باید کیفی سازی شود و مطالبی که دکتر قالیباف در خصوص تحول مجلس بیان کرد در کنار هوشمند سازی باید کیفی صورت بگیرد.

نظری خانقاه عنوان کرد: اقدامات نمایندگان در مجلس از جمله نطق ها باید کیفی باشد یعنی این که بدانیم چه حرفی بزنیم تا دردی از جامعه را دوا کند.

وی بیان کرد: اگر بجای 10 هزار تذکر 100 تذکر باشد که رئیس جمهور و هیئت دولت درباره آن پاسخگو باشند آن وقت می توانیم بگوییم که کیفی سازی در مجلس انجام شده است.

نماینده مردم خلخال کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مجلس باید اثر گذار باشد و منفعل عمل نکند، مجلس نباید در دولت ادغام شود و دولت خود را نباید فراتر از مجلس بداند چون قوه مقننه مرکزی است که مردم از زمان مشروطیت به آن خانه ملت می گفتند.

وی افزود: داعش اولین مجلس را به عنوان اولین مکان  برای حمله تروریستی در نظر گرفت چون خانه ملت بود اما نیروی های انتظامی،امنیتی و سپاه مزدوران آن ها به هلاکت رساندند.

نظری خانقاه خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد مجلس  خانه ملت است لذا هر حرفی و حرکتی باید در راستای منافع ملی و مردم باشدکه این به معنای تحول خواهد بود./

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a75aa

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 1 خارج از 5 بر اساس 1 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

فعلا که مجلس طرح صیانت از فضای مجازی براش مهمتر است از طرح صیانت از حقوق مردم و صیانت از جان و مال و ناموس مردم

  1. 1 / 5
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: