معاون سیاسی و امنیتی فرماندارخلخال گفت: رهاسازی فاضلاب خام و بدون تصفیه به رودخانه هروچای سلامتی ساکنان روستاهای پایین دست این رودخانه را تهدید می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، احمد قنبری روز سه‌شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: بارها به رفع مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری خلخال از سوی شورای سلامت و امنیت غذایی و دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره حفاظت محیط زیست و دانشکده علوم پزشکی به شرکت آب و فاضلاب تذکر و هشدار داده شده ولی این شرکت همچنان به رفع مشکلات تصفیه‌خانه بی‌توجهی می‌کند.

قنبری اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب خلخال علاوه بر ایجاد این مشکل زیست محیطی اقدام به فروش پساب تصفیه‌خانه به کارگاه ماسه‌شویی جوار این محل کرده و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از حمل و نقل ماسه آلوده به فاضلاب و ورود آن به باغ‌های میوه روستای علی‌آباد را افزایش داده است.

معاون فرماندار خلخال با بیان اینکه هم‌اکنون فاضلاب و پساب‌های خانگی بیش از ۷۰۰ خانوار حاشیه‌نشین خلخال به سمت کوچه‌ها و معابر عمومی این شهر هدایت می‌شود، گفت: این امر موجب طرح شکایت دانشکده علوم پزشکی در محاکم قضایی علیه خانوارهایی که اقدام به این کار کرده‌اند، شده است.

وی گفت: بدلیل واقع شدن این واحدهای مسکونی در مناطق سنگی شهر امکان حفر چاه جذبی وجود نداشته و شرکت آب و فاضلاب خلخال نیز از سه سال پیش توسعه شبکه فاضلاب شهری را متوقف کرده و ادامه این روند تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی بویژه در شرایط فعلی است.

قنبری افزود: واگذاری انشعاب آب شرب به واحدهای مسکونی بنا شده غیرقانونی از سوی شرکت آب و فاضلاب کوتاهی مسوولان این شرکت در انجام وظایف محوله قانونی و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی اظهارکرد: تاکنون برای راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله‌ها و اجرای طرح پسماند خلخال از سوی شهرداری نیز اقدامی نشده و حمل روزانه بیش از ۶۰ تن زباله خلخال و ۲۵ تن زباله روستاهای همجوار شهر در مجاورت مناطق مسکونی معضل زیست محیطی بزرگی می‌باشد.

مهدی کسایی ، رییس اداره حافظت محیط زیست خلخال هم گفت: ادامه فعالیت محل دفن زباله‌های خلخال کاملا مغایر با آیین‌نامه‌های زیست محیطی بوده و سلامتی مردم و محیط زیست را تهدید می‌کند.

وی افزود: حمل ، جمع‌آوری و رهاسازی هزاران تن زباله در این محل علاوه بر آلودگی‌های ناشی از آتش‌سوزی حاصل از آزاد شدن گاز متان از انبوه زباله‌ها ،به عنوان محلی برای تردد ضایعات جمع‌کن‌ها و تغذیه حیوانات وحشی تبدیل شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ebe0f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: