فاز اول پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت خلخال با حضور استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و مسئولین استانی و شهرستانی عصر دیروز در خلخال افتتاح شد.

به گزارش خلخالیم احداث این پست از سال ۹۴ بصورت رسمی  آغاز شده و در الویت برنامه های شرکت برق منطقه ای آذربایجان قرار گرفته بود و بخش عمده منابع مالی این طرح از محل فاینانس بانک توسعه اسلامی تامین شده است و با صرف هزینه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

با راه اندازی این پست، برق پایدار و مورد نیاز واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان‌های خلخال و کوثر تا ۱۵ سال آینده تامین می شود. همچنین تقویت شبکه انتقال و فوق توزیع جنوب استان و همچنین کاهش خاموشی های منطقه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه از اهداف اصلی و مهم این پست در منطقه خلخال است و بدین ترتیب با راه اندازی فاز اول این پست در وضعیت حاکم با کاهش قطعی برق در منطقه خلخال مواجه می شویم.

لازم به ذکر است که سایت خلخالیم از دهه هشتاد ایجاد پست برق با ولتاژهای بالا را بعنوان یکی از زیرساخت‌های صنایع بزرگ همواره پیگیر بود و اعتقاد ما بر این بود که تا زمانیکه چنین زیرساخت‌هایی در منطقه ما ایجاد نشود، سخن گفتن از راه اندازی کارخانه های بزرگ صنعتی، شعاری بیش نیست و در حال حاضر خوشحالیم که چنین اتفاق مبارکی دیروز در خلخال رقم خورد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث صنایع تولیدی با قابلیت‌های اشتغال زایی بالا در شهرستان‌های خلخال و کوثر باشیم.

(عکس از ایرنا)

 مطالب مرتبط :
دومین پست ۲۳۰ کیلوولت برق خلخال راه‌اندازی می‌شود

دومین پست ۲۳۰ کیلوولت برق خلخال (رصد پروژه)

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e1b63

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: