مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: هم اکنون سه طرح تامین آب آشامیدنی شهر خلخال اجرا و آماده بهره برداری شده و با افتتاح آنها آب بهداشتی و سالم در اختیار شهروندان خلخالی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،عباس جنگی مرنی در حاشیه  بازدید از تصفیه خانه آب شرب  خلخال اعلام کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی سه طرح مهم بخش آب در جنوب استان اردبیل شامل سد مخزنی بفراجرد خلخال با ظرفیت حدود ۷ میلیون مترمکعب، خط انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه خانه آب شرب خلخال به طول ۱۱ کیلومتر و احداث تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال به روش BOT و با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت حداقل ۶ میلیون مترمکعب در سال به اتمام رسیده است.

 وی اظهار کرد: طرح‌های سه گانه آبرسانی به شهر خلخال  با هزینه حدود ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال و ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر از طرح خط لوله انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه‌خانه آب شرب خلخال نیز به اتمام رسیده و کمتر از یک کیلومتر از آن  باقیمانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: مخازن ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ مترمکعبی لازم برای ذخیره آب شرب خلخال هم احداث شده و همزمان با تکمیل تصفیه‌خانه، احداث خط لوله انتقال آب در قالب طرح آبرسانی این شهر نیز به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: جای‌گذاری و نصب فیلتر پرس به عنوان آخرین قطعه از تجهیزات تصفیه و نصب تجهیزات فرآیندی تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و باقیمانده کار شامل محوطه‌سازی و دیوارکشی پیرامونی محوطه و نیز نصب تجهیزات جانبی و سربندی برق تجهیزات نصب شده است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل و شبکه بهداشت استان، آب تصفیه به مخازن موجود در داخل شهر خلخال منتقل و مردم  خلخال از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پایدار بهره مند می شوند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d6d0e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: