خلخالیم/مسعود شیرعلی‌پور؛ متاسفانه هم در این دوره و هم در دوره های قبل، یکی از وعده‌های دهن پر کن کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه اردبیل، طرح انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل بوده و هست و موضوع جالب توجه اینکه این کاندیداهای گرامی، سخن از آب و حقابه ای به میان می آورند که به هیچ وجه حقی از آن ندارند و به نوعی از کیسه خلیفه بذل و بخشش می کنند؛ در حالیکه صاحبان اصلی این حقابه در خلخال و کوثر از مشکلات عدم تخصیص کافی آب قزل اوزن برای حداقل نیازهای خود رنج می برند.

استفاده از جملات و اصطلاحاتی همچون " حقابه اردبیل از قزل اوزن"، " حقابه دشت اردبیل از قزل اوزن" و ... به نوعی گستاخی و حق خوری آشکار در حق اهالی خلخال و کوثر میتواند تلقی شود.

بازی با کلمات، طوری که به شنونده، این را القاء کند که دشت اردبیل از قزل اوزن حقابه دارد، از اساس دروغ بوده و صاحبان اصلی این حقابه در خلخال و کوثر، ذره ای از این حق خوری آشکار، رضایت ندارند و نخواهند داشت.

واقعیت امر این است که دشت اردبیل در حوضه آبریز رودخانه قزل‌اوزن قرار ندارد، لذا این دشت هیچ حقابه ای از قزل اوزن ندارد و این حقابه فقط شامل شهرستانهای خلخال و کوثر می شود.

لذا هر گونه طرح انتقال آب به مرکز استان که با توسل به زور و سیاسی بازی و دروغ‌گویی بخواهد اتفاق بیافتد، با توجه به اینکه حقوق صاحبان اصلی حقابه در آن دیده نشده و هنوز محقق نشده است و همچنین طرح توسعه آتی خلخال و کوثر به هیچ وجه لحاظ نشده است، از اساس محکوم بوده و به جد خوستار عکس العمل جدی و واکنش مسئولین خلخال و کوثر،‌علی الخصوص نماینده و امام جمعه شهرستانهای خلخال و کوثر و همچنین واکنش تک تک اهالی شریف و مظلوم خلخال و کوثر از طرق مختلف هستیم.

لازم به ذکر است که 4 سال پیش مردم خلخال و کوثر با امضای طومار ده متری و با هزاران امضاء، مخالفت خود را با انتقال غیرقانونی و غیرشرعی آب قزل اوزن به دشت اردبیل اعلام نمودند و اینکه در هر انتخاباتی کاندیداهای اردبیل بخواهند این موضوع را ابزار رأی آوری خود قرار دهند، نهایت حق خوری و بی انصافی بوده و بی احترامی به حق و حقوق سایر شهرستان‌های استان است.

هر گونه اتخاذ تصمیم در خصوص حق و حقوق اهالی شریف خلخال و کوثر در هیئت دولت و وزارت نیرو، بدون اطلاع اهالی و نمایندگان قانونی این منطقه و پشت درهای بسته محکوم بوده و اهالی منطقه هیچگاه اجازه چنین ظلمی را نخواهند داد و قطعا یکی از وظایف و مأموریت‌های اصلی نماینده آتی پیگیری و تعیین تکلیف نهایی حقابه استان اردبیل (‌فقط خلخال و کوثر) از رودخانه قزل اوزن خواهد بود.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: