روابط عمومی و آموزش همگانی امور آب و فاضلاب خلخال طی اطلاعیه ای از غیرقانونی بودن هدایت آب باران و آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری خبر داد.

اطلاعیه

هدایت آب باران به شبکه فاضلاب شهری، غیرقانونی می‌باشد و به خانه‌های احداثی جدید در صورت نداشتن چاه سنتی برای هدایت آب باران، انشعاب فاضلاب واگذار نخواهد شد.

شبکه‌های فاضلاب شهرها صرفا جهت دفع فاضلاب منازل طراحی شده‌اند و سرریز آب برف و باران و آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری باعث اضافه شدن این آب سالم به فاضلاب شهری شده و مشکلات زیادی را برای شبکه فاضلاب ایجاد می‌کند.

این میزان افزایش، با ایجاد شوک هیدورلیکی در شبکه باعث پس زدگی فاضلاب در داخل منازل و حتی پرتاب دریچه منهول های خیابان و کوچه‌ها و در نتیجه آلودگی معابر می‌شود.

از طرفی تصفیه خانه فاضلاب برای بار آلودگی فاضلاب خانگی طراحی گردیده که با اضافه شدن آب باران و ورود به تصفیه خانه، حجم فاضلاب ورودی به تصفیه خانه بسیار فراتر از حجم برآورد شده و به نوعی بیش از ظرفیت طراحی شده برای تصفیه خانه می‌گردد که این قضیه به نوبه خود عملکرد تصفیه خانه فاضلاب را دچار اختلال کرده و راندمان تصفیه خانه را کاهش می‌دهد و موجب آلودگی آبهای پایین دست تصفه خانه می‌گردد.

یکی از اصلی ترین راهکارهای تاثیر گذار جهت کمک به عملکرد صحیح تصفیه خانه فاضلاب خلخال، عدم هدایت آب باران و آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب است و لازم است با ایجاد چاه‌های جاذب (سنتی) آب باران به این چاه‌ها هدایت گردد.

مشترکین لازم است نسبت به فعال کردن چاه‌های سنتی اقدام نمایند و به خانه‌های احداثی جدید نیز در صورت نبود چاه سنتی انشعاب فاضلاب واگذار نخواهد شد.

/روابط عمومی و آموزش همگانی امور آب و فاضلاب خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a28b4

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: