در ششمین روز از هفته دولت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ۶۵ پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهرستان خلخال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خلخالیم، یکی از این پروژه ها، بهره‎‎‎‎‎‎‎‎برداری از کارخانه دانش بنیان «ره نو زیست»، تولید کننده مواد اولیه دارویی بود. این کارخانه در تیرماه ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت 1500 متر با زیربنای مفید 1000 متر شروع و بعد از صرف 12 میلیارد تومان به بهره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎برداری رسید. این کارخانه تولید کننده مواد اولیه شرکت های دارویی در زمینه تولید پودر استخوان (زنوگرافت و آلوپلاست با منابع اولیه استخوان گاو و تولید به صورت مصنوعی) است.

محصولات این کارخانه در جراحی ارتوپدی، پیوند استخوان، جراحی و دندانپزشکی کاربرد دارد و ظرفیت اسمی تولیدی آن 1000 تن در سال است و در حال حاضر ظرفیت اشتغال زایی مستقیم برای 12 نفر را دارد.

در ششمین روز از هفته دولت همچنین استخر سد معیشتی روستای بلیل به بهره برداری رسید. برای این طرح 9 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

پروژه های حوزه برق‎‎‎‎‎‎‎‎‎رسانی خلخال نیز از جمله اقداماتی بود که همزمان با ششمین روز هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت که از آن جمله می توان به روشنایی بلوار شهید قاسم سلیمانی و تیرها و چراغ‌های معابر شهری و روستایی اشاره کرد. همچنین برای اجرای پروژه تبدیل سیم‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مسی به کابل خودنگهدار در خلخال 40 میلیارد تومان هزینه شده است که از جمله مهمترین مزایای این طرح پیشگیری از سرقت سیم‎‎‎‎‎‎‎‎های مسی است.

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/defa6

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: