مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: به علت تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ، این مکان جوابگوی نیاز امروزی شهر خلخال نیست.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا فرامرز بهنژاد روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب خلخال افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال در سال ۱۳۸۲ و برای جمعیت آن زمان طراحی شده و در سال ۸۳ در مدار تصفیه قرار گرفته و اگر طرح‌های توسعه ،تعمیر و تجهیز اجرا نشود با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی گفت: برغم گذشت بیش از ۱۷ سال از عمر این تصفیه‌خانه بیشتر تجهیزات آن از جمله پمپ‌های هوادهی تصفیه‌خانه مستهلک شده و از کار افتاده و ادامه روند فعالیت این محل با وضعیت فعلی اعتباری مشکلات زیست محیطی مختلفی را بدنبال خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در حالی که هنوز ۲۵ درصد از پروژه شبکه‌گذاری فاضلاب شهری خلخال باقیمانده ، ردیف اعتبارات ملی این پروژه با افتتاح آن در سال‌های گذشته عملا حذف شده و در شرایط فعلی و تا زمان گشایش ردیف اعتباری ملی جدید اعتبارات استانی جوابگوی نیاز مالی و اعتباری ادامه این پروژه و بهره‌مندی جمعیت ۱۰۰ درصدی شهر خلخال  از خدمات شبکه فاضلاب شهری نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: برای اجرای ۲۵ کیلومتر باقیمانده از شبکه فاضلاب شهر خلخال نیاز ضروری به تامین اعتبارات ملی است و نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مسوولان شهرستانی و استانی باید برای گشایش ردیف اعتباری برای آن تلاش کنند.

او افزود: برای اجرای طرح توسعه و پروژه بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین اجرای ۲۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب این شهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این در حالی است که قیمت تجهیزات پروژه‌های فاضلاب در کشور هر روز رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب بسیاری از مناطق کشور از محل اعتبارات تبصره ۳ و ۱۶ قانون برنامه بودجه کشور تامین می‌شود، اظهارداشت: انتظار از مسوولان ذی‌ربط استان فراهم کردن زمینه استفاده از مزایای این اعتبار در استان اردبیل جهت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com /aef2d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: