فرماندار خلخال گفت: دخالت انسان در طبیعت ، مسدود کردن و انحراف مسیر آب‌های روان با تخلیه نخاله در دره‌ها و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها عامل اصلی وقوع سیل در مواقع بارندگی شدید باران در این شهر است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ،فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: در صورت بارندگی‌های شدیدتر خلخال دچار بحران شدیدتری خواهد شد.

او اظهارداشت: انتظار از شهرداری در کنار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تلاش برای  پیشگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و دره‌های طبیعی و لایروبی این مسیرها می‌باشد.

فرماندار خلخال گفت: در جریان بارندگی تندباران هفته جاری در خلخال علاوه بر وارد شدن خسارت مالی سنگین به تاسیسات زیربنایی شهرداری ، ۲ واحد مسکونی تخریب شد و به  ۵۰ واحد مسکونی نیز آسیب جدی وارد شد.

بابایی همچنین حمل سلاح گرم شکاری توسط عشایر مستقر در چراگاه های مشترک خلخال با استان گیلان را ممنوع دانست و افزود: عشایر ملزم به رعایت این محدودیت حمل سلاح  هستند.

 بابایی با اشاره به وجود ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک خلخال با استان همسایه گیلان تشریح کرد: در سال‌های گذشته گاهی اختلافاتی بین دامداران و عشایر ۲ استان همسایه اردبیل و گیلان بر سر چراگاه‌ها بویژه در سال‌های کم‌بارش و وضعیت خشک مراتع پیش می‌آمد که با ایجاد پاسگاه‌های انتظامی تلفیقی از ایجاد اختلافات جلوگیری می‌شد.

وی گفت: با گذشت زمان و عادی شدن شرایط چرا در چراگاه‌های مرز مشترک خلخال و گیلان از سه سال پیش فعالیت پاسگاه‌های انتظامی تلفیقی نیز متوقف شده ولی بنظر می‌رسد که عدم رعایت موارد مربوط به ممنوعیت حمل سلاح توسط عشایر استان گیلان احتمال خطای انسانی و ایجاد اختلاف در بین عشایر مستقر در این مناطق افزایش یابد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e2fca

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: